Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorČervený, Pavel
dc.contributor.authorReichert, Radek
dc.contributor.refereeCaletka, Martin
dc.date.accepted2014-06-03
dc.date.accessioned2015-03-25T09:50:51Z
dc.date.available2012-06-18cs
dc.date.available2015-03-25T09:50:51Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-29
dc.identifier50927
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/15178
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou standardu ve vzdělávání a jeho vymezení v rámci předmětu geografie. Dle Bloomovy taxonomie tak půjde o fakta a pojmy. V práci je zohledněn přístup ke vzdělávání, a jaký přínos pro vzdělávání může mít vytvoření místopisného standardu. V první kapitole je nejprve charakterizován standard a místopis, jako ústřední pojmy výzkumu. Jsou podrobeny analýze, která by měla přispět k vymezení zkoumaných jevů. Sestavením typologie geografických názvů jsou zkoumané jevy porovnány a výsledek slouží pro vytvoření výzkumného dotazníku. Ten bude použit k naplnění cílů práce. Vzhledem orientaci práce je k sebranému materiálu přistupováno za využití komparativní metody, jež je stěžejní pro vyvození a utvoření hledaného standardu. Bylo provedeno srovnání odborné literatury a praktické roviny odehrávající se během vyučování, s cílem zodpovědět otázku: Co je považováno za místopisný standard ve výuce geografie na SŠ? V závěrečné kapitole jsou nastíněny otázky a vlastní polemika s odbornou literaturou a teoretickými dokumenty - Bloomova taxonomie, Rámcový vzdělávací program pro Gymnázia, Katalog požadavků k maturitní zkoušce v předmětu Zeměpis aj. Cílem práce je nástin místopisných jmen, která by měla sloužit jako výchozí materiál pro dotazníkové šetření. Z něho lze následně vyvodit relativní standard.cs
dc.format54 s. (70 464 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectmístopiscs
dc.subjectstandardcs
dc.subjectmístopisný standardcs
dc.subjectkurikulumcs
dc.subjectvžitá vlastní jménacs
dc.subjectexonymacs
dc.subjecttoponymacs
dc.subjectRVP pro gymnáziacs
dc.subjectŠVPcs
dc.subjectpřírodovědná gramotnostcs
dc.subjectBloomova taxonomiecs
dc.subjectučitelstvícs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.titleMístopisný standard světadílů a oceánů na středních školáchcs
dc.title.alternativeTopographical Standard of continents and oceans at secondary schoolsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.description.departmentKatedra politologie a mezinárodních vztahůcs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultNeobhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe present work deals with the issue of standards in education and its definition in the subject of geography. According to Bloom's taxonomy it will deal with facts and concepts. The work takes into account the approach to education, and which contribution can have to education the creation of a standard in topography. In the first chapter, standard and topography are defined, as the central concepts of research. They are subjected to analysis, which should contribute to the definition of the examined phenomena. By constructing a typology of geographical names, the phenomena studied are compared and the result is used to create a research survey. It will be used to fulfill the objectives of the work. Given the orientation of the work the access to the collected material is using the comparative method, which is crucial for the formation and draw of the standard. A comparison of scientific literature was made and practical planes taking place during school hours, in order to answer the question: What is considered topography standard in geography teaching at secondary school? The final chapter outlines the issues and their own controversy with literature and theoretical papers - Bloom's Taxonomy, Framework education program for high schools, the requirements catalog for the matriculation examination in the subject of geography, etc. The aim of this work is to outline topographical names that should serve as the starting material for a survey. From the survey can then be inferred the relative standard.en
dc.subject.translatedtopographyen
dc.subject.translatedstandarden
dc.subject.translatedtopographical standarden
dc.subject.translatedcurriculumen
dc.subject.translatedexonymsen
dc.subject.translatedtoponymsen
dc.subject.translatedRVP for grammaren
dc.subject.translatedscience literacyen
dc.subject.translatedBloom's taxonomyen
dc.subject.translatedteachingen
dc.subject.translatedlearningen
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace 2014 - Radek Reichert.pdfPlný text práce302,33 kBAdobe PDFView/Open
reichert_vedouci.docPosudek vedoucího práce92 kBMicrosoft WordView/Open
Reichert_DP_opo.docxPosudek oponenta práce45,57 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Reichert.pdfPrůběh obhajoby práce268,81 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/15178

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.