Název: Constructing a highly immersive virtual environment: a case study
Autoři: Faisstnauer, Chris
Schmalstieg, Dieter
Mazuryk, Tomasz
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 1996, vol. 4, no. 1-2.
Datum vydání: 1996
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg1996/wscg96.htm#abs
http://hdl.handle.net/11025/15979
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: virtuální realita;virtuální prostředí;ponoření;případová studie
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual reality;virtual environment;immersion;case study
Abstrakt v dalším jazyce: Virtual reality (VR) applications raise enormous interest inside and outside computer science. Unfortunately, VR systems are rather complex, involving many software and hardware modules being integrated. Theoretical papers are not always of much aid in the actual implementation of VR applications. We try to fill this gap with a case study on a simple example VR system, that is used to demonstrate the most important aspects of a VR implementation, including application design, implementation strategy, selection of hardware and software, rendering, tracking and display technology. Special attention is paid to practical issues that are usually only learned by experience, and on the discussion of devices and methods that are inexpensive and readily available.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 4, number 1-2 (1996)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Faisst_96.pdfPlný text136,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15979

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.