Název: | Hardware accelerated soft shadows using penumbra quads |
Autoři: | Arvo, Jukka Westerholm, Jan |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2004, vol. 12, no. 1-3, p. 11-18. |
Datum vydání: | 2004 |
Nakladatel: | UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Full/E19.pdf http://hdl.handle.net/11025/1727 |
ISSN: | 1213-6972 |
Klíčová slova: | měkké stíny;mapování stínů;grafický hardware;stínové algoritmy |
Klíčová slova v dalším jazyce: | soft shadows;shadows mapping;graphic hardware;shadow algorithms |
Abstrakt: | Shadow mapping is a commonly used technique for generating hard shadows in real time. However, existing shadow map based algorithms cannot render full soft shadows penumbras onto arbitrary dynamic geometry by utilizing only consumer level programmable graphics hardware. In this paper we introduce a new fully hardware accelerated penumbra map algorithm which stores additional penumbra information into separate penumbra maps. The method is capable of generating approximate soft shadows on both sides of the hard shadow boundaries at real time frame rates. The shadow generation requires neither graphics hardware read backs nor processing with the CPU while it is able to handle arbitrary shadow receivers and dynamic environments. The algorithm also has a straightforward implementation on programmable graphics hardware. |
Práva: | © UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 12, number 1-3 (2004) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
E19.pdf | 333,08 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1727
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.