Název: | Editor 3D scén pro simulaci eroze |
Další názvy: | 3D Scene editor for erosion simulation |
Autoři: | Zadražil, Martin |
Vedoucí práce/školitel: | Skorkovská, Věra |
Oponent: | Prantl, Martin |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/17832 |
Klíčová slova: | počítačová grafika;3D modelování;terén;eroze;simulace;vrchol;hrana;plocha;nejkratší cesta;Dijkstrův algoritmus;semínkové vyplňování;graf |
Klíčová slova v dalším jazyce: | computer graphics;3D modeling;terrain;erosion;simulace;vector;edge;plane;shortest path;Dijkstra's algorithm;flood fill;graph |
Abstrakt: | Cílem práce je prostudovat stávající software pro 3D modelování a navrhnout vlastní, uživatelsky přívětivou, aplikaci sloužící k modelování 3D scén pro simulaci eroze. Hlavní požadavky na aplikaci jsou: možnost jednoduše editovat model terénu, možnost přidat objektům ve scéně vlastní metadata, jež slouží jako parametry pro program simulující erozi (např. koeficient vymílání) a následně mít možnost scénu s těmito metadaty uložit ve formátu srozumitelném pro zmíněný program. Po prostudování dostupných programů pro 3D modelování byla vytvořena webová aplikace s důrazem na snadné označování a posun většího množství vrcholů v ploše, která umí pracovat s potřebnými metadaty a exportovat, či importovat scénu v dohodnutých formátech. V této aplikaci byl vytvořen 3D model krajiny v okolí obce Račice na středním toku řeky Berounky k ověření schopnosti programu vytvářet i velké a složité modely krajinných reliéfů, které lze následně použít v programu pro simulaci eroze. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This report aims to study of all existing SW application for 3D modeling to develop our own user friendly application for modeling 3D scenes for simu- lating an erosion. The main requirements for the application is to be able to edit the terrain model easily, to add their own metadata to the objects in the scene which are used as parameters for the erosion-simulating program (eg. coefficient of erosion) and to be able to save the metadata in a format understandable for the erosion-simulating program. After the study, the web application was created with the aim to label and shift more peaks easily in an area that is able to work with the necessary metadata and export or import a scene in agreed formats. The 3D model of the landscape around the village of Racice in the middle reaches of the Berounka river was created in this application to verify its ability to create large and complex models of contours which can be used in the erosion-simulating program afterwards. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
bakalarka.pdf | Plný text práce | 8,12 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-A11B0119K-hodnoceni.pdf | Posudek vedoucího práce | 300,07 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-A11B0119K-posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 196,25 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-A11B0119K-obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 92,92 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/17832
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.