Název: | Design of the hydraulic shock absorbers characteristics using the acceleration of the sprung mass |
Autoři: | Polach, Pavel Hajžman, Michal |
Citace zdrojového dokumentu: | Applied and Computational Mechanics. 2007, vol. 1, no. 1, p. 233-242. |
Datum vydání: | 2007 |
Nakladatel: | University of West Bohemia |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://www.kme.zcu.cz/acm/old_acm/full_papers/acm_vol1no1_p027.pdf http://hdl.handle.net/11025/1805 |
ISSN: | 1802-680X (Print) 2336-1182 (Online) |
Klíčová slova: | dynamika vozidel;multibody modely;řízené tlumiče;akcelerace;autobusy |
Klíčová slova v dalším jazyce: | vehicle dynamics;multibody models;controlled shock absorber;acceleration;buses |
Abstrakt: | The force-velocity characteristics of the air-pressure-controlled shock absorbers produced in BRANO a.s. were designed on the basis of the relative deflections of the air springs. These characteristics are verified by means of another approach – the acceleration of the sprung mass criterion. The reference vehicle is the same as in the previous case – the SOR C 12 intercity bus. The bus multibody models created in the alaska simulation tool are used for the designed characteristics verification. The results of both approaches are compared. |
Práva: | © 2007 University of West Bohemia. All rights reserved. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 1, number 1 (2007) Články / Articles (KME) Články / Articles (NTIS) Volume 1, number 1 (2007) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
acm_vol1no1_p027.pdf | 891,75 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1805
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.