Title: | Využití hry v roli při práci s dětmi v MŠ Žlutice |
Other Titles: | Utilization of games in role in work with children in kindergarten Zlutice |
Authors: | Lorencová, Veronika |
Advisor: | Gažáková, Eva |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/18396 |
Keywords: | dramatická výchova;hra v roli;mateřská škola;simulace;alterace;charakterizace |
Keywords in different language: | drama education;play in a role;kindergarten;simulation;alteration;characterization |
Abstract: | Tato bakalářská práce zpracovává téma využití hry v roli při práci s dětmi v mateřské škole. Teoretická část se zabývá pojmem dramatická výchova.Jsou zde rozepsané její cíle, metody a techniky. Dále je zde popsáno význam, funkce a cíle mateřské školy. V praktické části je představen integrovaný blok na téma pohádky ,,O Koblížkovi", v jehož rámci je pozorováno využití hry v roli královské metody dramatické výchovy. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the use of games in work with childrens in kindergarten Zlutice. In the theoretical part I focused on the concept of drama education, I expanded upon its objectives, methods and techniques. Furthermore, I also described the importance of the objective function in the kindergarten. In the practical part I have created an integrated block on fairy tale ,,Koblížek" which I expanded in nine activities in which I explore the use of games in role |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
bakalarka Lorencova V..pdf | Plný text práce | 1,08 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Lorencova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 27,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Lorencova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 35,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Lorencova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 15,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/18396
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.