Title: Obchodní plán firmy na základě aktivní marketingové činnosti
Other Titles: Business plan of the company on the basis of active marketing activity
Authors: Sokolová, Kateřina
Advisor: Skálová, Petra
Referee: Šimonová, Lenka
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18497
Keywords: swot analýza;marketingový mix;pest analýza;obchodní plán;situační analýza
Keywords in different language: swot analysis;marketing mix;pest analysis;business plan;situation analysis
Abstract: Tématem bakalářská práce je "Obchodní plán na základě marketingové činnosti." Pro zpracování této práce byl vybrán podnik VCaffé. Úvod popisuje cíl práce a stanovenou strukturu. Bakalářská práce je rozdělena na pět kapitol. V první kapitole je provedena charakteristika vybraného podniku. V další části je popsáno vnější a vnitřní prostředí podniku za pomocí vhodných analýz. Jedná se o PEST analýzu, Porterův model pěti sil a marketingový mix. Následně je provedena SWOT analýza, která zachycuje silné, slabé stránky a příležitosti a hrozby podniku. Ve čtvrté kapitole se nachází současný obchodní plán podniku a v poslední kapitole jsou navrhnuty konkrétní opatření, která by měla zlepšit obchodní plán na základě marketingové činnosti.
Abstract in different language: The subject of the Bachelor´s thesis is "Business plan of the company on the basis of the marketing aktivity." For the processing of this thesis has been chosen the firm VCaffé. Preface describes goals of this thesis and choosen structure. Bachelor´s thesis is divided into five chapters. In the first chapter the characteristic of the chosen firm is performed. In the other part there is a description of the outer and the inner environment of the company made with help of the suitable analysis. It is called PEST analysis, a Porter´s model of five powers and marketing mix. Afterwards the SWOT analysis is made, it records strong, weak sides and opportunities and the company threats. In the fourth chapter the currentbusiness plan is described and in the last chapter are suggested concrete measures which should improve the business plan on the basis of the marketing activity.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace_Sokolova.pdfPlný text práce1,21 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-BP_sokolova_VP.pdfPosudek vedoucího práce688,81 kBAdobe PDFView/Open
oponent-BP_sokolova_OP.pdfPosudek oponenta práce614,94 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-sokolova_BP.PDFPrůběh obhajoby práce787,13 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/18497

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.