Title: | Syrští uprchlíci v Libanonu a jejich ekonomická situace |
Other Titles: | Syrian refugees in Lebanon and their economic situation |
Authors: | Votavová, Martina |
Advisor: | Ramadan, Ivan |
Referee: | Ramadan, Issam |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19266 |
Keywords: | Sýrie;syrští uprchlíci;UNHCR;ekonomika;Libanon;arabské jaro |
Keywords in different language: | Syria;syrian refugees;UNHCR;economy;Lebanon;arab spring |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá syrskými uprchlíky v Libanonu a jejich ekonomickou situací. Je rozdělena na čtyři části. V práci jsou zkoumány makroekonomické ukazatele nezaměstnanosti a hrubého domácího produktu a sociální ukazatele hodnotící kvalitu sociálního prostředí (přístup ke zdravotní péči, ke vzdělávání či dostupnost a kvalita veřejných služeb). |
Abstract in different language: | My diploma thesis is concerned with refugees from Syria in Lebanon and their economic situation. It´s devided into four parts. . There is a research of macroeconomic indicators of unemployment and gross domestic product and social indicators evaluating quality of social environment (access to health care, education and quality of public services). |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KBS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Syrsti uprchlici v Libanonu a jejich ekonomicka situace.pdf | Plný text práce | 1,58 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-M. Votatova-V.pdf | Posudek vedoucího práce | 325,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-M. Votavova-O.pdf | Posudek oponenta práce | 273,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-M. Votatova.pdf | Průběh obhajoby práce | 135,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19266
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.