Název: | Znalosti a postoj Čechů - gymnazistů vůči muslimskému světu a jeho kultuře |
Další názvy: | Knowledge and attitude of Czechs - secondary grammar school students to the Muslim world and its culture |
Autoři: | Kubelová, Jana |
Vedoucí práce/školitel: | Křížek, Daniel |
Oponent: | Sobotková, Veronika |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19273 |
Klíčová slova: | definice postoje;definice islamofobie;techniky měření postojů;postoje gymnazistů;postoje vůči muslimům;znalosti gymnazistů;kvantitativní výzkum;vývojové rysy adolescence;muslimové;islám;Česká republika |
Klíčová slova v dalším jazyce: | definition of attitudes;definition of islamophobia;measurement techniques of attitudes;attitudes of secondary grammar school students;attitudes towards muslims;knowledge of secondary grammar school students;quantitative research;development features of adolescence;muslims;islam;Czech republic |
Abstrakt: | Cílem této práce je zanalyzovat a charakterizovat znalosti a postoje Čechů - gymnazistů vůči muslimskému světu a jeho kultuře. Teoretická část práce přináší informace především z oblasti psychologie a sociologie týkající se postojů, předsudků či stereotypů. Dále jsou v této části uvedeny informace z již provedených výzkumů na obdobné téma a definice fenoménu islamofobie. Tato část je uzavřena kapitolou zabývající se specifiky adolescence. Praktická část se skládá z kvantitativního výzkumného šetření provedeného na účelovém vzorku populace českých gymnazistů. Výsledky výzkumného šetření přináší vhled do vnímání muslimů českými gymnazisty a zhodnocení jejich znalostí týkajících se islámu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of this work is to analyze and characterize the knowledge and attitudes of Czechs secondary grammar school students to the Muslim world and its culture. The theoretical part provides information mainly from the fields of psychology and sociology, this information relates to attitudes, prejudices and stereotypes. Furthermore, this section contains information from previously conducted research on a similar topic and definition of the phenomenon of Islamophobia. This part is concluded by a chapter dealing with the specifics of adolescence. The practical part consists of a quantitative research conducted on an purpose built sample of the population of Czech secondary grammar school students. Results of the research provides insight into the Czech secondary grammar school students perception of Muslims and evaluation of their knowledge regarding Islam. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KBS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DIPLOMOVA PRACE - J. KUBELOVA.pdf | Plný text práce | 1,5 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-J.Kubelova-V.pdf | Posudek vedoucího práce | 207,69 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-I. Kubelova-O.pdf | Posudek oponenta práce | 381,28 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-J. Kubelova.pdf | Průběh obhajoby práce | 132,36 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/19273
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.