Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorStacke, Václav
dc.contributor.authorReichert, Radek
dc.contributor.refereeMentlík, Pavel
dc.date.accepted2015-09-09
dc.date.accessioned2016-03-15T08:56:48Z
dc.date.available2015-01-12cs
dc.date.available2016-03-15T08:56:48Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-07-31
dc.identifier64483
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/19466
dc.description.abstractPráce se zabývá zhodnocením významu řazení testových úloh na výkon žáka. Výzkumný vzorek tvořilo šest tříd osmiletého gymnázia v Praze. V průběhu školního roku byly žákům předány tři testy. Každý test byl vypracován ve třech variantách, dle typu řazení testových úloh. Varianty testů měly úlohy řazeny chronologicky, dle obtížnosti a dle náhody. Každý žák prodělal v průběhu tří testů všechny tři varinaty. Výslednými daty bylo celkové hrubé skóre, kterého žáci v testech dosáhli. Matematicko-statistickou analýzou byla data převedena do frekvenčních tabulek, grafů a diagramů. Srovnáním výsledků získaných za každou třídu a celkový vybraný vzorek bylo s nižší statistickou významností prokázáno, že výkon žáka v testu je ovlivňován řazením testových úloh. Zároveň byla potvrzena hypotéza, že testy s řazením úloh se vzrůstající obtížností mají lepší vliv na úspěšnost žáka, než testy s řazením úloh chronologicky a náhodně. Tato hypotéza byla povrzena pouze pro celý výzkumný vzorek jako celek. Výsledky u konkrétní třídy vykazovaly v některých testech vyšší úspěšnost při řazení úloh chronologicky. Nelze tak absotutně tvrdit, že je prokázaný vztah mezi zvyšující se obtížností úloh v testu a dosaženým výsledkem. Výzkum odhaluje potenciální vliv řazení testových úloh na výsledný výkon žáka. Je však potřeba dalšího výzkumu, především v oblasti vlivu vnitřních determinantů, jako je např. výkonová motivace a kongnitivní styl žáka.cs
dc.format76 s. (81 571 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=64483-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectdidaktický testcs
dc.subjectvýkoncs
dc.subjecttestovánícs
dc.subjectobtížnost úlohcs
dc.subjectúlohový testcs
dc.subjectmotivacecs
dc.subjectvýkonová motivacecs
dc.subjectřazení otázekcs
dc.subjectseřazení položekcs
dc.subjectžácics
dc.titleEvaluace ve výuce geografie - vliv uspořádání testových otázek na úspěšnost jejich řešenícs
dc.title.alternativeEvaluation in Geography teaching - effect of different test question arrangement on the final scoreen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis evaluates the importance of the test tasks distribution on student's performance. The research sample consisted of six classes in an eight year secondary school in Prague. Students passed three tests during school year. Three variants of each test existed first variant had tasks arranged in chronological order as they were taught second variant had questions arranged by increasing difficulty third variant had tasks arranged randomly. Each of the students has passed all three variants during the year. The resulting data is the overall gross score that pupils achieved in the tests. Mathematical and statistical analysis of the data has been visualized using frequency tables, graphs and charts. Our results provide lower statistically significant evidence that pupil performance in the test is influenced by shifting test tasks. We confirmed the hypothesis that tests with tasks arranged with increasing difficulty have better results than other variants. This hypothesis was confirmed only for the whole research sample. Students achieved better results in tests with questions arranged chronologically in some classes. Therefore, we cannot definitely confirm the positive effect of tasks arranged with increasing difficulty on pupil performance. The research reveals the potential impact of test tasks arrangement on the student's resulting performance. The further research focused especially on the influence of internal determinants such as achievement motivation and student's cognitive style is needed for better verification of hypotheses.en
dc.subject.translateddidactic testen
dc.subject.translatedoutputen
dc.subject.translatedperformance testen
dc.subject.translatedtest tasken
dc.subject.translatedtask difficultyen
dc.subject.translatedquestions orderen
dc.subject.translateditem arrangementen
dc.subject.translatedmotivationen
dc.subject.translatedpupilsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Reichert_Radek_DP_2015.pdfPlný text práce1,18 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Reichert_ved_zsv geo.docxPosudek vedoucího práce41,61 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
oponent-Reichert_DP_op.docxPosudek oponenta práce40,91 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
obhajoba-Reichert.pdfPrůběh obhajoby práce467,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19466

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.