Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Suda, Zdeněk | |
dc.contributor.author | Šmídková, Veronika | |
dc.contributor.referee | Vejvodová, Jana | |
dc.date.accepted | 2015-05-22 | |
dc.date.accessioned | 2016-03-15T08:59:00Z | - |
dc.date.available | 2014-08-27 | cs |
dc.date.available | 2016-03-15T08:59:00Z | - |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-23 | |
dc.identifier | 65031 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/19702 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá slohovou reprodukcí na základní škole z hlediska používání různých druhů předlohy. V teoretické části je vytvořen vhled do teorie vyučování slohu, především cíle a úkoly slohu, předpoklady, se kterými žák vstupuje do základní školy, možnosti motivace. V hlavní části diplomové práce jsou formou dotazníků zjišťovány zkušenosti učitelů s reprodukcí a smyslové preference stylu učení žáků. Hlavní částí práce je analýza psaného projevu žáků čtvrtého a pátého ročníku. Pro každou třídu byl zvolen jiný typ předlohy - textová předloha, video ukázka, audio nahrávka. | cs |
dc.format | 87 s. (107 000 znaků) | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=65031 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | reprodukce | cs |
dc.subject | slohové vyučování | cs |
dc.subject | textová předloha | cs |
dc.subject | video ukázka | cs |
dc.subject | audio nahrávka | cs |
dc.title | Využití reprodukce při práci s textem na 1. stupni ZŠ | cs |
dc.title.alternative | Using reproduction for work with text at primary school | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the reproduction of the stylistic elementary school in terms of use of the different types of templates. In the theoretical part is created by the insight into the theory of teaching style, especially the objectives and tasks of the style, assumptions, which the disciple enters the elementary school, the possibilities of motivation. In the main part of the thesis are in the form of questionnaires, sequencing of the experience of the teachers with the reproductions and sensory learning style preference. The main part of the work is the analysis of writing the fourth and fifth class. For each class was elected to another type of master-the master text, video demo, audio recording. | en |
dc.subject.translated | reproduction | en |
dc.subject.translated | stylistic teaching | en |
dc.subject.translated | master text | en |
dc.subject.translated | video demo | en |
dc.subject.translated | audio recording | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Smidkova Veronika Vyuziti reprodukce pri praci s textem na 1.stupni ZS.pdf | Plný text práce | 2,28 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-smidkova_suda.pdf | Posudek vedoucího práce | 43,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-smidkova_vejvodova.pdf | Posudek oponenta práce | 45,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-smidkova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 65,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19702
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.