Title: | Logika ve výuce matematiky na základní škole |
Other Titles: | Logic in math lessons at elementary schools |
Authors: | Trejbalová, Michaela |
Advisor: | Kašparová, Martina |
Referee: | Hora, Jaroslav |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19795 |
Keywords: | výroková logika;logické myšlení;odvozovací pravidla;dedukce;ukázky příkladů z učebnic. |
Keywords in different language: | propositional calculus;logical thinking;types of exapmples;rules of inference;deduction;demonstration of the examples from mathematics textbooks |
Abstract: | Tato práce pojednává o výrokové logice a odvozovacích pravidlech, díky nimž můžeme matematiky popsat postup logického myšlení či řešení problémů pomocí intuice Dále je tato práce zaměřena na ukázky příkladů z učebnic matematiky pro druhý stupeň základních škol, které podporují rozvoj logického myšlení studentů. |
Abstract in different language: | This work deals with the propositional calculus and the rules of inference that allow us to mathematically describe the process of logical thinking or problem solving using intuition. Furthermore, this work focuses on demonstration of the examples from the textbooks of mathematics for secondary schools which supports the development of logical thinking of students. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace M. Trejbalova.pdf | Plný text práce | 2,28 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-hodnoc_trejbal.pdf | Posudek vedoucího práce | 182,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Posudek bakalarske prace Michaely Trejbalove.pdf | Posudek oponenta práce | 137,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Trejbalova protokol064.pdf | Průběh obhajoby práce | 154,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19795
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.