Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Menclová, Hana | |
dc.contributor.author | Kopecká, Adéla | |
dc.contributor.referee | Salcmanová, Eva | |
dc.date.accepted | 2015-06-12 | |
dc.date.accessioned | 2016-03-15T09:00:58Z | - |
dc.date.available | 2013-12-06 | cs |
dc.date.available | 2016-03-15T09:00:58Z | - |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-04-15 | |
dc.identifier | 59946 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/19849 | |
dc.description.abstract | Tématem této diplomové práce jsou frazeologismy ve výuce němčiny na českých středních školách. Cílem práce bylo zjistit, v jaké míře se frazeologismy vyskytují ve vybraných učebnicích, jakým způsobem jsou zprostředkovávány a osvojovány, a o jaké typy výrazů se jedná. Stěžejní část práce tvoří vlastní návrhy aktivit, úloh a cvičení, jež lze použít ve výuce němčiny jako cizího jazyka a jež mají přispět k výuce těchto ustálených slovních spojení. | cs |
dc.format | 61 s., ii s. (75 045 znaků) | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | de | de |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=59946 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | frazeologie | cs |
dc.subject | frazeologismy | cs |
dc.subject | frazeodidaktika | cs |
dc.subject | společný evropský referenční rámec | cs |
dc.subject | idiomy | cs |
dc.subject | přísloví | cs |
dc.subject | výuka němčiny | cs |
dc.title | Phraseologismen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache | cs |
dc.title.alternative | Phrasemes in Teaching German as a Foreign Language | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | This thesis focuses on phrasemes in learning and teaching German at Czech high schools. The aim is to determine to what extent German phrasemes occur in selected textbooks, in what way they are put across and acquired, and what kind of these expressions can be found there. The major objective, however, is to design activities, exercises and tasks that could be used in teaching German as a foreign language and that should contribute to teaching and learning of these fixed phrases. | en |
dc.subject.translated | phraseology | en |
dc.subject.translated | phrasemes | en |
dc.subject.translated | phraseodidactics | en |
dc.subject.translated | common european framework of reference for languages | en |
dc.subject.translated | idioms | en |
dc.subject.translated | proverbs | en |
dc.subject.translated | teaching german | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KNJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP-Kopecka_Adela.pdf | Plný text práce | 10,67 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Kopecka_vp.pdf | Posudek vedoucího práce | 479,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Kopecka_op.pdf | Posudek oponenta práce | 869,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Kopecka_obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 268,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19849
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.