Title: | Motivace žáků k volbě učebního oboru |
Other Titles: | Students' motivation for choosing apprenticeship |
Authors: | Kuchařová, Veronika |
Advisor: | Kubíková, Kateřina |
Referee: | Kosíková, Věra |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19875 |
Keywords: | motivace;učňovský obor;řemeslo;žák;dotazníkové šetření |
Keywords in different language: | motivation;apprenticeships;trade;pupil;survey |
Abstract: | Bakalářská práce na téma "Motivace žáků k volbě učebního oboru" je složená z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou popsány motivační faktory a fáze při rozhodování žáků při volbě střední školy včetně vývoje učňovství v českých zemích. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit, zda v současnosti vůbec existuje nějaká motivace žáků k tomu, aby se vyučili řemeslem na středních odborných učilištích. |
Abstract in different language: | Bachelor's thesis "Student motivation for field of study choice" consists of theoretical and practical parts. In theoretical part there are motivation factors and phases of student decision when choosing high school described. There is description of apprenti-cesship development in Czech countries as well. Practical part is focused on questionnairy survey evaluation. The aim of this research was to determine, if there is any motivation for students to learn trade on secondary vocational school.1 |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP V. Kucharova.pdf | Plný text práce | 2,3 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Kucharova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 288,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Kucharova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 320,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Kucharova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 103,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19875
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.