Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorPřibáň, Tomáš
dc.contributor.authorHroch, Luděk
dc.date.accepted2015-09-01
dc.date.accessioned2016-03-15T09:02:56Z-
dc.date.available2014-06-11cs
dc.date.available2016-03-15T09:02:56Z-
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-06-30
dc.identifier60763
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/20026
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je navrhnout komponenty pro e-kurz předmětu Konečné automaty a formální jazyky tak, aby demonstrovali jednoduchým interaktivním způsobem využití automatů v praktickém životě. V teoretické části práce jsou definovány pojmy z dané oblasti a slovní popisy praktických příkladů. Praktická část obsahuje vytvořené komponenty. Pro jejich zpracování byl využit programovací jazyk Scratch, který vhodně kombinuje jednoduchost a grafickou stránku výsledné animace. Tím bylo zajištěno vytvoření uživatelsky příjemných příkladů z jednotlivých definic. Na těchto příkladech si student předmětu sám může vyzkoušet použití probírané látky v praxi. Celkový počet komponent je osm, každá pro jinou kapitolu. Kapitoly zabývající se převody jsou řešeny pouze jako teoretický návod.cs
dc.format76 s. (69 500 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectkonečný automatcs
dc.subjectformální jazykcs
dc.subjectgramatikacs
dc.subjectbezkontextový jazykcs
dc.subjectzásobníkový automatcs
dc.subjectnedeterminismuscs
dc.subjectkonfiguracecs
dc.subjectregulární výrazcs
dc.titlePříprava komponent pro e-kurz Konečné automaty a formální jazykycs
dc.title.alternativeMaking of components for Finite Automata and Formal Languages e-courseen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programPřírodovědná studiacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedMain goal of this bachelor thesis is designing components for Finite automata and formal languages course. These components have to demonstrate usage of finite automata in real life in an easy and interactive way. In the teoretical part are definitions of finite automata notions and descriptions of practical examples. In the practical part are created components. It was used programming language Scratch for components processing. It conveniently combines simplicity with graphic animation. There were created user friendly examples from individual definitions by using Scratch. On these examples can students themselves try to use study curriculum in practice. There are eight components - one of them for a different chapter. Chapters dealing with transfers are solved only in theory as instructions for use.en
dc.subject.translatedfinite automatonen
dc.subject.translatedformal languageen
dc.subject.translatedgrammarsen
dc.subject.translatedcontext-free languageen
dc.subject.translatedpushdown automatonen
dc.subject.translatednondeterminismen
dc.subject.translatedconfigurationen
dc.subject.translatedregular expressionen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Hroch.pdfPlný text práce1,77 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Hodnoceni Hroch.pdfPosudek vedoucího práce55,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Posudek_Hroch.pdfPosudek oponenta práce385,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Hroch protokol158.pdfPrůběh obhajoby práce322,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/20026

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.