Title: | Vliv výtvarných činností na barevnou představivost předškoláků |
Other Titles: | The influence of art activities on color imagination of preschoolers |
Authors: | Chaloupková, Zuzana |
Advisor: | Podlipský, Rudolf |
Referee: | Slavík, Jan |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/20049 |
Keywords: | barva;výtvarná výchova;výtvarné činnosti;výtvarný projev dítěte;představivost;předškolní dítě |
Keywords in different language: | color;art;methods of art;child's expression of art;imagination;preschooler |
Abstract: | Práce informuje čtenáře o problematice rozvoje barevné představivosti předškoláků ve výtvarné výchově. Teoretická část se zabývá barvou a jejími vlivy na život, výtvarnou výchovou a představivostí. V závěru jsou popsány výsledky výzkumného šetření, jejich vzájemné porovnání, porovnání s teoretickou částí práce a doporučení pro čtenáře, kteří by se tématem chtěli zabývat. |
Abstract in different language: | This work informs about the development of preschooler's colres imagination in art. A theoretical part describes colors and it's influences in a life, art and imagination. In the end are described results of research of comparing each other and comparing with a theoretical part og a work and recommendation for the readers who would like to work with this topic. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP konecna verze.pdf | Plný text práce | 3,35 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-SCAN - Chaloupkova Zuzana - vedouci - Podlipsky - 2015.pdf | Posudek vedoucího práce | 968,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-SCAN - Chaloupkova Zuzana - oponent - Slavik - 2015.pdf | Posudek oponenta práce | 1,35 MB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Prubeh obhajoby - Chaloupkova Zuzana 2015.pdf | Průběh obhajoby práce | 386,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/20049
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.