Title: | Vztah mezi postavením jedince ve skupině a stupněm vývoje koordinace u dětí předškolního věku |
Other Titles: | The relation between the status of an individual in a group and the stages of development of coordination in preschool children. |
Authors: | Zíková, Zuzana |
Advisor: | Čepička, Ladislav |
Referee: | Kolovská, Ilona |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/2029 |
Keywords: | předškolní věk;koordinace;socializace |
Keywords in different language: | preschool age;coordination;social status |
Abstract: | Jedná se o empirický výzkum, kde jsou srovnávány výsledky motorických testů MABC baterie s postavením jedince ve skupině, jež bylo zjištěno sociometrickým šetřením. Vztah mezi těmito testovanými údaji je vzájemně porovnáván korelovým koeficientem. Jeho vypočítaná hodnota 0,529 prokazuje u testovaného vzorku předškolních dětí běžnou závislost těchto složek. |
Abstract in different language: | My bachelory work is an empirical research where the results of motoric tests from MABC battery and status of an individual in a group from sociometric research are compared. The relation in between those two tested aspects is compared by correlation coefficient. The value of 0,529 proves the dependance of those two aspects among the tested group of preschool children. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP, Z. Zikova.pdf | Plný text práce | 2,36 MB | Adobe PDF | View/Open |
ZIKOVA VP.tif | Posudek vedoucího práce | 6,89 MB | TIFF | View/Open |
ZIKOVA OP.tif | Posudek oponenta práce | 7,7 MB | TIFF | View/Open |
ZIKOVA.tif | Průběh obhajoby práce | 2,13 MB | TIFF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/2029
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.