Název: | Průběh zkratového momentu mechanickou soustavou pohonu |
Další názvy: | Progress of the short-circuit torque through mechanical drive systems |
Autoři: | Urbánek, Miroslav |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | disertační práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/20698 |
Klíčová slova: | zkratový moment;individuální pohon;MKP;ozubené kolo;metalografie |
Klíčová slova v dalším jazyce: | short circuit torque;individual drive;FEM;gear;metallography |
Abstrakt: | Zkratový moment je nepředvídatelný a nežádoucí jev, který má negativní vliv na elektrické a mechanické komponenty každého pohonu. V technické praxi existuje mnoho způsobů individuálního pohonu dvojkolí trakčním elektromotorem. Pro řešení daného problému byla zvolena elektrická jednotka, u které se tento problém historicky vyskytoval a jednotka je stále vyráběna v různých modifikacích. Škody způsobené zkratovým momentem na mechanických částech pohonu byly jedním z důvodů zabývat se uvedenou problematikou. Ve své práci představuji možné způsoby řešení zkratového momentu se zaměřením na pastorek, který je nejvíce namáhán při působení zkratového momentu u elektrické jednotky 471. Součástí mé práce jsou pevnostní výpočty vybraných komponent individuálního pohonu a materiálové analýzy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Short circuit torque is an unpredictable and undesirable phenomenon, which has a negative influence on the electrical and mechanical components of each drive. In the engineering practice, there are many ways of an individual wheelset drive by traction motor. For finding a problem solution, an electric unit, which is produced in various modifications still at present and where the problem occurred historically, was chosen. Damages caused by short circuit torque on mechanical parts of the drive were one of the reasons to deal with this issue. In the thesis, I present possible ways of solution of the short-circuit torque with the focus on a pinion, which is stressed most when exposed to the short circuit torque at electric unit 471. Strength calculations of selected components of an individual drive and material analysis are part of my thesis. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Disertační práce / Dissertations (KKS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
disertace_Urbanek.pdf | Plný text práce | 9,61 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-Posudek skolitele Urbanek.pdf | Posudek vedoucího práce | 69,82 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-Posudky Urbanek.pdf | Posudek oponenta práce | 432,83 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Zapis Urbanek.pdf | Průběh obhajoby práce | 77,67 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/20698
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.