Název: | Návrh přenosného měřicího přístroje pro měření svodové admitance |
Další názvy: | Design of portable instrument for leakage admittance measurement |
Autoři: | Vašků, Jan |
Vedoucí práce/školitel: | Konečný, Ivan |
Oponent: | Štorek, Vladimír |
Datum vydání: | 2012 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/2344 |
Klíčová slova: | kolejové vedení;traťový svršek;svodová admitance;měřicí metody |
Klíčová slova v dalším jazyce: | track section;measure methods;leakage admittance |
Abstrakt: | Tato práce se zaobírá hledáním vhodného principu měření svodové admitance kolejového vedení, který by maximálně využil potenciál moderních elektronických technologií a především číslicového zpracování dat. Zařízení, které má být na tomto principu navrženo, musí být schopno správně pracovat v nejrůznějších provozních podmínkách na současné železniční infrastruktuře. V první části je rozebrán obecný popis kolejového vedení z pohledu přenosu střídavých signálů a jsou uvedeny příslušné teoretické principy tohoto popisu. Je zde rozebrán také vliv různého zatížení kolejového vedení na jeho vstupní elektrické parametry. V druhé kapitole je na základě teoretických závěrů první části navržen měřicí princip a jeho elektronická realizace a jsou z různých hledisek definovány také vhodné měřicí signály. Třetí kapitola obsahuje přesný popis konkrétní realizace funkčního vzorku, který byl v rámci této práce zkonstruován. Princip zařízení vychází z druhé kapitoly a zde je popsána jak konkrétní hardwarová konfigurace měřicí části, tak i softwarové řešení výpočetního jádra. V poslední části jsou shrnuty výsledky praktického ověření návrhu funkčního vzorku. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis searches a suitable way of measuring the leakage admittance of a track section which would maximally utilize the potential of modern electronic technologies and digital data processing. The instrument which is to be designed must be able to operate correctly in various working conditions on the current railway infrastructure. First part deals with a general description of a track section concentrating on alternating signal transmission. It further lists the theoretical concepts of such a description. It elaborates on the influence of various loading of track section on its input electrical parameters. In the second part, based on the theoretical conclusions of the first chapter, the measuring principle and its electronic implementation are proposed. Furthermore, suitable measuring signals are defined taking into consideration different perspectives. Third chapter includes a precise description of the particular realization of a functioning prototype which has been designed for the purpose. The working principle of the equipment is based on second chapter which describes the particular hardware configuration of the measuring part and a software solution of signal processing core. Finally, the results of testing in field are summarized. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAE) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Jan Vasku_2012.pdf | Plný text práce | 16,83 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
047184_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 279,07 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vasku.pdf | Posudek oponenta práce | 2,05 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
047184_hodnoceni.pdf | Průběh obhajoby práce | 148,05 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/2344
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.