Název: | Nástroj pro virtuální modelování soch pomocí haptického zařízení |
Další názvy: | Tool for virtual sculpting using haptic device |
Autoři: | Dvořák, Jan |
Vedoucí práce/školitel: | Váša Libor, Doc. Ing. Ph.D. |
Oponent: | Vaněček Petr, Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/23817 |
Klíčová slova: | datové struktury;trojúhelníkové sítě;volumetrické reprezentace;sochy;vizualizace;vyhlazování;modifikace;rohová tabulka;chai3d;laplaceovské souřadnice;haptické renderování |
Klíčová slova v dalším jazyce: | data structures;triangle meshes;voxels;sculptures;visualization;smoothing;modification;corner table;chai3d;laplacian coordinates;haptic rendering |
Abstrakt: | Cílem této práce bylo navržení a implementace intuitivního nástroje pro virtuální modelování 3D objektů pomocí haptického vstupního zařízení s možností doplnění chybějících částí a určení, jaké oblasti objektů nelze modifikovat. V první části práce jsou porovnány klady a zápory dostupných zařízení, knihovnen a programů, které lze při návrhu nástroje využít. Druhá část popisuje trojúhelníkové sítě a voxely, dvě nejužívanější datové struktury pro reprezentaci 3D objektů v tomto typu aplikací. Dále se věnuje přístupům pro haptické renderování a modifikaci objektů. Třetí část popisuje modifikační přístupy a datové struktury, které byly v rámci této práce naimplementovány. V závěru jsou pomocí experimentů porovnány výkony dostupných haptických knihoven, a také implementovaných modifikačních nástrojů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The goal of this thesis was to design and implement an intuitive tool for haptic scultping of 3D objects with the ability to insert missing parts and to define which areas of objects cannot be modified. The first part compares pros and cons of available devices, libraries and software which can be used to implement the tool. The second part describes triangle meshes and voxels, the most used data structures for 3D object representation in this area. Methods for haptic rendering and object modification are also described. The third part describes implemented methods and data structures for object modification. The performance of haptic libraries and modification tools is compared by experiments in the end of this thesis. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
thesis.pdf | Plný text práce | 829,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A13B0293P-hodnoceni.pdf | Posudek vedoucího práce | 145,62 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A13B0293P-posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 240,75 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A13B0293P-obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 131,94 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/23817
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.