Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorRohlíková Lucie, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorLomička, Zdeněk
dc.date.accepted2016-8-30
dc.date.accessioned2017-02-21T09:42:15Z-
dc.date.available2014-12-12
dc.date.available2017-02-21T09:42:15Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-6-30
dc.identifier64401
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/24096
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o využití informačních a komunikačních technologií (ICT) v mimoškolních vzdělávacích aktivitách pro žáky základní školy, tedy pro jejich vzdělávání mimo klasické výukové prostory a formy. Je rozdělena do čtyř hlavních částí. První část uvažuje o vzdělání jako o celoživotním procesu, věnuje se rozlišení pojmů a popisu specifik mimoškolního vzdělávání. Druhá část popisuje ICT a počítačovou a ICT gramotnost, jejich historii, vývoj, charakteristiky, rozmach technologií, důvody pro zavedení ICT do vzdělávacího procesu a s tím spojená očekávání. Třetí část poskytuje přehled možností a oblastí využití ICT v mimoškolním vzdělávání, zejména žáků základní školy. Jsou zmíněny tipy na výběr vhodné aplikace i samotného zařízení. Čtvrtá část popisuje projekt zaměřený na mimoškolní vzdělávání realizovaný v rámci diplomové práce. Jeho cílem bylo připravit aplikaci, která by sloužila jako podpora aktivit mimoškolního vzdělávání pro účastníky různých zájmů i věku. Součástí projektu je popis jeho cílů, přípravy, realizace, funkcí uživatelského rozhraní, průběhu testování, vyhodnocení a nástin možného dalšího vývoje a využití.cs
dc.format86 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=64401-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.subjectmimoškolní vzdělávánícs
dc.subjectzákladní školacs
dc.subjectvolný čascs
dc.subjectvzdělávání ve volném časecs
dc.subjectictcs
dc.subjectict gramotnostcs
dc.subjectict v mimoškolním vzdělávánícs
dc.subjectpočítačové aplikacecs
dc.subjectmobilní aplikacecs
dc.subjectinternetové aplikacecs
dc.subjectrozšířená realitacs
dc.subjectdeskové hrycs
dc.subjectkouzelné čtenícs
dc.subjectprojekt pro mimoškolní vzdělávánícs
dc.subjectaplikace pro mimoškolní vzdělávánícs
dc.subjecttestovánícs
dc.subjectvyhodnocení projektucs
dc.titleVyužití informačních a komunikačních technologií v mimoškolních vzdělávacích aktivitách pro žáky základní školy.cs
dc.title.alternativeUsing of information and communication technologies in extracurricular educational activities for elementary school pupils.en
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis discusses the use of information and communication technologies (ICT) in extracurricular education of primary school pupils, outside the classrooms and usual forms of teaching. It is divided into four main parts. The first part describes education as a lifelong process, differentiates the concepts and describes the specifics of extracurricular education. The second part describes ICT, computer literacy and ICT literacy, their history, evolution, characteristics, boom technology and reasons and expectations from the introduction of ICT into educational process. The third part provides an overview of the options in use of ICT in in extracurricular education, outside school, especially for elementary school pupils. It presents tips for selection of suitable applications and the device itself. The fourth section describes the project focused on extracurricular education implemented under the framework of diploma thesis. Its goal was to develop an application that would serve as support for the activities of non-formal education for participants of different interests and different ages. The project includes a description of its objectives, preparation, implementation, user interface features, testing, evaluation and also outlines possible further development and utilization.en
dc.subject.translatededucationen
dc.subject.translatedextracurricular educationen
dc.subject.translatedprimary schoolen
dc.subject.translatedleisure timeen
dc.subject.translatededucation in leisure timeen
dc.subject.translatedicten
dc.subject.translatedict literacyen
dc.subject.translatedict in extracurricular educationen
dc.subject.translatedcomputer applicationsen
dc.subject.translatedmobile applicationsen
dc.subject.translatedweb applicationsen
dc.subject.translatedaugmented realityen
dc.subject.translatedboard gamesen
dc.subject.translatedmagical readingen
dc.subject.translatedproject for extracurricular educationen
dc.subject.translatedapplication for extracurricular educationen
dc.subject.translatedtestingen
dc.subject.translatedproject evaluationen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
lomicka-diplomova_prace.pdfPlný text práce3,82 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lomicka hodnoceni305.pdfPosudek vedoucího práce696,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lomicka_DP_posudek_oponenta_Filipi_2016.pdfPosudek oponenta práce233,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Protokol Lomicka326.pdfPrůběh obhajoby práce200,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24096

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.