Název: Postavení vodní turistiky v osnovách na základní škole
Další názvy: The status of water tourism in the curriculum at primary school
Autoři: Šimková, Alena
Vedoucí práce/školitel: Zeman Radek, Mgr.
Oponent: Kolovská Ilona, Mgr.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24131
Klíčová slova: ochranné vybavení;subjektivní a objektivní zdroje nebezpečí;fyzikální vlastnosti tekoucí vody;jízda na kánoi;personální a materiální zajištění;vnější a vnitřní zdroje nebezpečí;sebezáchrana;záchrana
Klíčová slova v dalším jazyce: protective equipment;subjective and objective sources of danger;physical properties of flowing water;canoeing;personnel and material security;external and internal sources of danger;self-rescue;rescue
Abstrakt: Diplomová práce je souhrn poznatků a zkušeností získaných nejen dostupnou literaturou, ale hlavně dlouholetou praxí. Zjištěním je, že se nedá sepsat plán vodáckého kurzu tak, aby mohl být používán doslovně, jelikož je zde mnoho skutečností, které nejsou vždy stejné (stav vodního toku, stáří žáků, pohybové dovednosti žáků, počasí, počet žáků atd.). Cílem tedy bylo vytvořit spíše pomůcku při realizacích těchto kurzů, shrnout základní a dostupné teoretické informace a využít praktických zkušeností. Vodácký kurz je zpestřením a přínosem pro žáky, kteří se mnohdy setkají s vodní turistikou až v rámci vodáckého kurzu, který spadá do oboru Tělesná výchova. Rozšiřuje žákovy schopnosti a pomáhá získávat nové dovednosti. Zároveň prostupuje mnoha předměty (výchova ke zdraví, přírodopis, fyzika atd.). Dá se říci, že každým vodáckým kurzem žáci i pedagogové nabývají nových hlavně praktických zkušeností.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis is a summary of knowledge and experience gained not only available literature, but also long experience. Finding is that you can not write a plan of boating course to use it literally. There are many facts that are not always the same (state of watercourse, the age of pupils, pupils´ physical skills, the weather, the number of pupils etc.) The aim was to create some tool for the implementation of these courses, summarize the available basic information and to use practical experience. The boating course is variegation and benefit for pupils who often meet water tourism through the boating course in the framework of physical education at school. The boating course expands student´s ability and helps him to gain new skills. Simultaneously the course is a part of many subjects (health education, biology, physics, etc.). We can say that pupils and teachers acquire new mainly practical experience with every whitewater course.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_Alena_Simkova.pdfPlný text práce2,17 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SIMKOVA A. - VP.pdfPosudek vedoucího práce128,3 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SIMKOVA A. - OP.pdfPosudek oponenta práce218,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SIMKOVA A..pdfPrůběh obhajoby práce49,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24131

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.