Title: | Postavení vodní turistiky v osnovách na základní škole |
Other Titles: | The status of water tourism in the curriculum at primary school |
Authors: | Šimková, Alena |
Advisor: | Zeman Radek, Mgr. |
Referee: | Kolovská Ilona, Mgr. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24131 |
Keywords: | ochranné vybavení;subjektivní a objektivní zdroje nebezpečí;fyzikální vlastnosti tekoucí vody;jízda na kánoi;personální a materiální zajištění;vnější a vnitřní zdroje nebezpečí;sebezáchrana;záchrana |
Keywords in different language: | protective equipment;subjective and objective sources of danger;physical properties of flowing water;canoeing;personnel and material security;external and internal sources of danger;self-rescue;rescue |
Abstract: | Diplomová práce je souhrn poznatků a zkušeností získaných nejen dostupnou literaturou, ale hlavně dlouholetou praxí. Zjištěním je, že se nedá sepsat plán vodáckého kurzu tak, aby mohl být používán doslovně, jelikož je zde mnoho skutečností, které nejsou vždy stejné (stav vodního toku, stáří žáků, pohybové dovednosti žáků, počasí, počet žáků atd.). Cílem tedy bylo vytvořit spíše pomůcku při realizacích těchto kurzů, shrnout základní a dostupné teoretické informace a využít praktických zkušeností. Vodácký kurz je zpestřením a přínosem pro žáky, kteří se mnohdy setkají s vodní turistikou až v rámci vodáckého kurzu, který spadá do oboru Tělesná výchova. Rozšiřuje žákovy schopnosti a pomáhá získávat nové dovednosti. Zároveň prostupuje mnoha předměty (výchova ke zdraví, přírodopis, fyzika atd.). Dá se říci, že každým vodáckým kurzem žáci i pedagogové nabývají nových hlavně praktických zkušeností. |
Abstract in different language: | The thesis is a summary of knowledge and experience gained not only available literature, but also long experience. Finding is that you can not write a plan of boating course to use it literally. There are many facts that are not always the same (state of watercourse, the age of pupils, pupils´ physical skills, the weather, the number of pupils etc.) The aim was to create some tool for the implementation of these courses, summarize the available basic information and to use practical experience. The boating course is variegation and benefit for pupils who often meet water tourism through the boating course in the framework of physical education at school. The boating course expands student´s ability and helps him to gain new skills. Simultaneously the course is a part of many subjects (health education, biology, physics, etc.). We can say that pupils and teachers acquire new mainly practical experience with every whitewater course. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace_Alena_Simkova.pdf | Plný text práce | 2,17 MB | Adobe PDF | View/Open |
SIMKOVA A. - VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 128,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
SIMKOVA A. - OP.pdf | Posudek oponenta práce | 218,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
SIMKOVA A..pdf | Průběh obhajoby práce | 49,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24131
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.