Title: Postavení vodní turistiky v osnovách na základní škole
Other Titles: The status of water tourism in the curriculum at primary school
Authors: Šimková, Alena
Advisor: Zeman Radek, Mgr.
Referee: Kolovská Ilona, Mgr.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24131
Keywords: ochranné vybavení;subjektivní a objektivní zdroje nebezpečí;fyzikální vlastnosti tekoucí vody;jízda na kánoi;personální a materiální zajištění;vnější a vnitřní zdroje nebezpečí;sebezáchrana;záchrana
Keywords in different language: protective equipment;subjective and objective sources of danger;physical properties of flowing water;canoeing;personnel and material security;external and internal sources of danger;self-rescue;rescue
Abstract: Diplomová práce je souhrn poznatků a zkušeností získaných nejen dostupnou literaturou, ale hlavně dlouholetou praxí. Zjištěním je, že se nedá sepsat plán vodáckého kurzu tak, aby mohl být používán doslovně, jelikož je zde mnoho skutečností, které nejsou vždy stejné (stav vodního toku, stáří žáků, pohybové dovednosti žáků, počasí, počet žáků atd.). Cílem tedy bylo vytvořit spíše pomůcku při realizacích těchto kurzů, shrnout základní a dostupné teoretické informace a využít praktických zkušeností. Vodácký kurz je zpestřením a přínosem pro žáky, kteří se mnohdy setkají s vodní turistikou až v rámci vodáckého kurzu, který spadá do oboru Tělesná výchova. Rozšiřuje žákovy schopnosti a pomáhá získávat nové dovednosti. Zároveň prostupuje mnoha předměty (výchova ke zdraví, přírodopis, fyzika atd.). Dá se říci, že každým vodáckým kurzem žáci i pedagogové nabývají nových hlavně praktických zkušeností.
Abstract in different language: The thesis is a summary of knowledge and experience gained not only available literature, but also long experience. Finding is that you can not write a plan of boating course to use it literally. There are many facts that are not always the same (state of watercourse, the age of pupils, pupils´ physical skills, the weather, the number of pupils etc.) The aim was to create some tool for the implementation of these courses, summarize the available basic information and to use practical experience. The boating course is variegation and benefit for pupils who often meet water tourism through the boating course in the framework of physical education at school. The boating course expands student´s ability and helps him to gain new skills. Simultaneously the course is a part of many subjects (health education, biology, physics, etc.). We can say that pupils and teachers acquire new mainly practical experience with every whitewater course.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova_prace_Alena_Simkova.pdfPlný text práce2,17 MBAdobe PDFView/Open
SIMKOVA A. - VP.pdfPosudek vedoucího práce128,3 kBAdobe PDFView/Open
SIMKOVA A. - OP.pdfPosudek oponenta práce218,92 kBAdobe PDFView/Open
SIMKOVA A..pdfPrůběh obhajoby práce49,92 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24131

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.