Název: Znaky rakouské němčiny a její možné začlenění do výuky němčiny jako cizího jazyka
Další názvy: Characteristics of Austrian German language and possibilities of implementation into German language teaching
Autoři: Prskavcová, Zdeňka
Vedoucí práce/školitel: Ehrenmüller Jürgen
Oponent: Menclová Hana, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24172
Klíčová slova: pluricentrismus;rakouská němčina;národní variety;didaktika;znaky rakouské němčiny;centra německého jazyka
Klíčová slova v dalším jazyce: pluricentrism;austrian german language;national varieties;didactics;characteristics of austrian german language;centres of german language
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá znaky rakouské němčiny a možnostmi jejího začlenění do výuky německého jazyka. Práce se člení na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje definici termínu pluricentrický jazyk a obzvláště německému jazyku a jeho sedmi centrům (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Lucembursko, východní Belgie a Jižní Tyrolsko). V popředí teoretické části je rakouská němčina, její vývoj a znaky. Důležitou součástí teorie jsou také didaktické důvody pro zmiňování pluricentrismu ve výuce jazyků. Druhá část se zabývá vyhodnocením dotazníků pro učitele středních škol k tématu "Rakouská němčina" a vytvořením nových didaktických materiálů k této národní varietě pro učitele německého jazyka.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis deals with characteristics of Austrian German language and with possibilities of its implementation into German language teaching. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is occupied with a definition of a term pluricentric language and specifically with German language and its seven centres (Germany, Austria, Switzerland, Liechtenstein, Luxembourg, East Belgium and South Tyrol). In the forefront of theoretical part is the Austrian German language, its development and its characteristics. Didactical reasons for mention of pluricentrism in language teaching are also important part of theory. The second part is concerned with an evaluation of survey for teachers of secondary schools to topic "Austrian German language" and with creation of new didactical materials to this national variety for German teachers.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_Zdenka_Prskavcova.pdfPlný text práce2,06 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prskavcova_vp.pdfPosudek vedoucího práce1,58 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prskavcova_op.pdfPosudek oponenta práce1,69 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prskavcova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce371,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24172

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.