Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSlavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc.
dc.contributor.authorKrálová, Jana
dc.contributor.refereeAschenbrenner Vít, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2016-5-25
dc.date.accessioned2017-02-21T09:44:03Z-
dc.date.available2014-12-9
dc.date.available2017-02-21T09:44:03Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-4-14
dc.identifier64360
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/24206
dc.description.abstractPráce se zabývá otázkou, jak dnes chápat hudebně sluchovou výchovu na základní škole a obsahuje náměty (nápady), prostřednictvím kterých lze rozvíjet hudebně sluchové schopnosti. Zaměřuje se na první stupeň, který je pro rozvoj hudebně sluchových schopností zásadní, a proto jsou v tomto ohledu pro něj didaktické publikace velmi propracované. V první části obsahuje pojetí hudebně sluchových schopností z hlediska současné hudební psychologie. Zabývá se pojmy jako jsou hudební schopnosti, vlohy, dovednosti a činnosti. Dále pro další účely praxe vyvozuje, jak v této práci chápat hudebně sluchové schopnosti neboli hudební sluch a co do nich patří. Zaměřuje se na hudebně sluchové schopnosti a jejich rozvoj pomocí hudebních činností. V další části se zabývá současnou koncepcí hudební výchovy na základních škole a zdali umožňuje jejich rozvoj. Práce dále rozebírá různá cvičení související s rozvojem hudebního sluchu a analyzuje učebnice a metodické příručky pro 3. a 4. třídu prvního stupně základní školy, ve kterých hledá náměty na činnosti související s rozvojem hudebního sluchu. V poslední části práce jsou vytvořeny dvě modelové vyučovací hodiny hudební výchovy, které se zaměřují na intenzivní rozvoj hudebně sluchových schopností. Vyučovací hodiny byly zrealizovány na základní škole a na jejich průběh je vytvořena závěrečné reflexe (např. všeobecná kritéria jejich sestavení, zhodnocení jejich průběhu z pohledu žáka a učitele, cíle hodin apod.).cs
dc.format77 s. (123 417 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjecthudební schopnostics
dc.subjecthudebně sluchové schopnostics
dc.subjectdovednostics
dc.subjectčinnostcs
dc.subjectcvičenícs
dc.subjectrozvoj.cs
dc.titleDidaktické náměty pro rozvoj hudebně-sluchových schopností žáků ZŠcs
dc.title.alternativeDidactic ideas for the development of musical hearing abilities of elementary school childrenen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with a topic of today's understanding of musical hearing education in elementary school and includes suggestions (ideas) through which the musical hearing ability can be developed. It focuses on the grades 1 through 5 in elementary schools, which are primary for the development of musical auditory skills, and didactic publications are therefore in this respect very sophisticated. The first part contains the concept of musical hearing ability from the point of contemporary music psychology. It deals with therms such as musical ability, talent, skills and activities. Additionally this part contains how to understand the musical hearing ability or musical hearing and everything connected to them from the point of practical activities. It focuses on the musical auditory skills and their development through musical activities.. The next section deals with current concepts of musical education at an elementary school and whether it anables musical development. The education program of the Czech Republic (RVP) is committed to the activity and creativity of the student through vocal, listening, instrumental music and movement activities. It means that the current educational program fully supports the development of musical hearing ability. The work also examines various exercises and activities associated with the development of musical hearing and analyzes textbooks and methodological manuals for 3rd and 4th grade of elementary school, in which are ideas for activities related to the development of the musical ear. In the last part two model music lessons are introduced which focus on intensive development of musical hearing ability. The lessons were realized at an elementary school and they inckude a final reflection on their implementation (for example criteria for its compilation, evaluation of the course of lessons from the perspective of pupils and a teacher, goals of the lessons etc.).en
dc.subject.translatedmusical abilityen
dc.subject.translatedmusical hearing abilityen
dc.subject.translatedskillsen
dc.subject.translatedactivitiesen
dc.subject.translatedexercisesen
dc.subject.translateddevelopment.en
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Jana Kralova - Diplomova prace.pdfPlný text práce667 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kralova_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce1,25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kralova_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce464,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kralova_obhajoba.jpgPrůběh obhajoby práce228,71 kBJPEGZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24206

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.