Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Nováková Jaroslava, PhDr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Laštovková, Kateřina | |
dc.contributor.referee | Macháčková Dita, Mgr. | |
dc.date.accepted | 2016-9-2 | |
dc.date.accessioned | 2017-02-21T09:45:03Z | - |
dc.date.available | 2014-1-6 | |
dc.date.available | 2017-02-21T09:45:03Z | - |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-6-28 | |
dc.identifier | 60371 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/24235 | |
dc.description.abstract | Tématem práce je čtení s porozuměním v matematice se zaměřením na slovní úlohy pro žáky 1. stupně základní školy. Teoretická část popisuje gramotnost obecně a podrobněji se věnuje funkční matematické gramotnosti a dělení matematických slovních úloh. V praktické části jsou analyzovány slovní úlohy v běžně užívaných učebnicích z pohledu početních operací a jazyka slovních úloh. Dále jsou zde vymezeny některé obtížné jazykové prostředky a navrhnuty činnosti pro zlepšení funkční matematické gramotnosti a porozumění slovním úlohám. | cs |
dc.format | 71 s. (129 166 znaků) | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=60371 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | matematika | cs |
dc.subject | matematické myšlení | cs |
dc.subject | funkční gramotnost | cs |
dc.subject | slovní úlohy | cs |
dc.subject | čtení | cs |
dc.subject | porozumění | cs |
dc.subject | jazyky | cs |
dc.subject | žáci | cs |
dc.subject | děti školního věku | cs |
dc.subject | základní školy | cs |
dc.title | Jazyk slovních úloh aneb Čtení s porozuměním v matematice na 1. stupni ZŠ | cs |
dc.title.alternative | Language of word tasks alias reading with comprehension in mathematics at primary school | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The theme of the work is reading with understanding to math concentrated on word tasks for pupils of 1st part of elementary school. The theoretical part describes literacy in general and is more concentrated in details on the functional mathematic literacy and the division of mathematical word tasks. In the practical part there are analyzed word tasks from the commonly used schoolbooks from the point of arithmetic operations and the language used in mathematical word tasks. Some language difficulties are identified in the work and proposals of activities for improving the functional mathematical literacy and better understanding to mathematical word tasks are given. | en |
dc.subject.translated | mathematics | en |
dc.subject.translated | mathematical thinking | en |
dc.subject.translated | functional literacy | en |
dc.subject.translated | verbal problems | en |
dc.subject.translated | reading | en |
dc.subject.translated | comprehension | en |
dc.subject.translated | languages | en |
dc.subject.translated | learners | en |
dc.subject.translated | school children | en |
dc.subject.translated | elementary schools | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
dp_lastovkova.pdf | Plný text práce | 1,22 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
lastovkova_machackova.pdf | Posudek oponenta práce | 40,22 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
lastovkova_novakova.pdf | Posudek vedoucího práce | 43,04 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
lastovkova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 73,09 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24235
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.