Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorNováková Jaroslava, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorLaštovková, Kateřina
dc.contributor.refereeMacháčková Dita, Mgr.
dc.date.accepted2016-9-2
dc.date.accessioned2017-02-21T09:45:03Z-
dc.date.available2014-1-6
dc.date.available2017-02-21T09:45:03Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-6-28
dc.identifier60371
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/24235
dc.description.abstractTématem práce je čtení s porozuměním v matematice se zaměřením na slovní úlohy pro žáky 1. stupně základní školy. Teoretická část popisuje gramotnost obecně a podrobněji se věnuje funkční matematické gramotnosti a dělení matematických slovních úloh. V praktické části jsou analyzovány slovní úlohy v běžně užívaných učebnicích z pohledu početních operací a jazyka slovních úloh. Dále jsou zde vymezeny některé obtížné jazykové prostředky a navrhnuty činnosti pro zlepšení funkční matematické gramotnosti a porozumění slovním úlohám.cs
dc.format71 s. (129 166 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=60371-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectmatematikacs
dc.subjectmatematické myšlenícs
dc.subjectfunkční gramotnostcs
dc.subjectslovní úlohycs
dc.subjectčtenícs
dc.subjectporozuměnícs
dc.subjectjazykycs
dc.subjectžácics
dc.subjectděti školního věkucs
dc.subjectzákladní školycs
dc.titleJazyk slovních úloh aneb Čtení s porozuměním v matematice na 1. stupni ZŠcs
dc.title.alternativeLanguage of word tasks alias reading with comprehension in mathematics at primary schoolen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe theme of the work is reading with understanding to math concentrated on word tasks for pupils of 1st part of elementary school. The theoretical part describes literacy in general and is more concentrated in details on the functional mathematic literacy and the division of mathematical word tasks. In the practical part there are analyzed word tasks from the commonly used schoolbooks from the point of arithmetic operations and the language used in mathematical word tasks. Some language difficulties are identified in the work and proposals of activities for improving the functional mathematical literacy and better understanding to mathematical word tasks are given.en
dc.subject.translatedmathematicsen
dc.subject.translatedmathematical thinkingen
dc.subject.translatedfunctional literacyen
dc.subject.translatedverbal problemsen
dc.subject.translatedreadingen
dc.subject.translatedcomprehensionen
dc.subject.translatedlanguagesen
dc.subject.translatedlearnersen
dc.subject.translatedschool childrenen
dc.subject.translatedelementary schoolsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
dp_lastovkova.pdfPlný text práce1,22 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
lastovkova_machackova.pdfPosudek oponenta práce40,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
lastovkova_novakova.pdfPosudek vedoucího práce43,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
lastovkova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce73,09 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24235

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.