Title: | Vliv individuálního doučování na vzdělanostní šance romských dětí |
Other Titles: | The influence of individual tutoring on educational chances of Roma children |
Authors: | Paidarová, Tereza |
Advisor: | Kobes Tomáš, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Pařízková Alena, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24819 |
Keywords: | inkluzívní vzdělávání;individuální doučování;romské děti |
Keywords in different language: | inclusive education;individual tutoring;roma children |
Abstract: | Cílem bakalářské práce je zodpovědět otázku, jaký má individuální doučování vliv na vzdělanostní šance romských žáků základních škol. V teoretické části se budu věnovat problematice inkluzívního vzdělávání. V praktické části se zaměřím na tři romské rodiny v Plzni, které využívají individuálního doučování. Práce bude založena na případové studii. Za zdroj dat budu mít polostrukturované rozhovory s rodinami a studii dokumentů. |
Abstract in different language: | The goal of the Thesis is to answer the question: Does the individual tutoring influence the educational chances of Roma children? In theorethical part I want to describe the inclusive education. The practical part of Thesis is focused on three Roma families, which cooperated with a non-profit organisation to achieve individual tutoring. The Thesis is based on the case study. The main methods of data collection were the interviews with pariticipants and the study of documents. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Paidarova_BP.pdf | Plný text práce | 821,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Paidarova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 148,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Paidarova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 111,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
paidarova.JPG | Průběh obhajoby práce | 171,56 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24819
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.