Title: | Percepce vybraných skladeb W. A. Mozarta v hudební výchově na střední škole |
Other Titles: | Perception of selected works by W. A. Mozart in musical appreciation at secondary school |
Authors: | Rubášová, Jana |
Advisor: | Slavíková, Marie |
Referee: | Aschenbrenner, Vít |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/2485 |
Keywords: | percepce;poslech hudby;Wolfgang Amadeus Mozart;výukové modely;Rámcový vzdělávací program |
Keywords in different language: | perception;listening to music;Wolfgang Amadeus Mozart;educational models;Framework educational programme |
Abstract: | Předkládaná diplomová práce se zabývá percepcí z obecné hlediska psychologie, hudební psychologie, hudební estetiky a hudební sociologie. Další nedílnou součástí je kapitola, která se zabývá poslechem hudby. Výsledkem této práce jsou výukové modely, které se snaží v sobě zahrnout předešlé poznatky a současně respektovat novou koncepci hudební výchovy. |
Abstract in different language: | This thesis deals with perception in terms of cognitive psychology, music psychology, aesthetics of music and sociology of music. Another integral part of it deals with listening to music. The results of this thesis are educational models that try to include previous pieces of knowledge while still respecting the new concept of music education. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KHK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace_JR.pdf | Plný text práce | 8,87 MB | Adobe PDF | View/Open |
mgr_rubasova_vedouci_slavikova.pdf | Posudek vedoucího práce | 850,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
mgr_rubasova_oponent_aschenbrenner.pdf | Posudek oponenta práce | 409,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Rubasova_prubeh_obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 143,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/2485
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.