Název: Dramatická výchova ve výuce hudební výchovy na druhém stupni základních škol
Další názvy: Drama techniques in music education in upper primary schools
Autoři: Placrová, Eva
Vedoucí práce/školitel: Feiferlíková Romana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Oponent: Aschenbrenner Vít, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/26944
Klíčová slova: dramatická výchova;hudební výchova;drama;hudba;druhý stupeň;výuka;základní škola;mezipředmětové vztahy;rámcový vzdělávací program;pedagogika;didaktika;metodika;psychologie;vzdělávací cíle
Klíčová slova v dalším jazyce: drama education;music education;drama;music;teaching;primary school;cross-curricular relations;education program;pedagogy;didactics;methodology;psychology;educational objectives
Abstrakt: Práce se zabývá dvěma základními disciplínami, a sice dramatickou a hudební výchovou a jejich propojením během vyučování na druhém stupni základních škol. Cílem práce je poukázat na další možné metody a příznivý vliv využití dramatické výchovy během výuky na základní škole, a to nejen ve vztahu k dítěti, nýbrž i jako možnou efektivní podobu hudební výchovy pro učitele. Hudba a divadlo k sobě neodmyslitelně patří, proto symbióza obou předmětů, hudební a dramatické výchovy, tolik funguje. Bakalářská práce obecně seznamuje čtenáře s dramatickou výchovou, jejími metodami a technikami, následně pak formuluje její cíle. Podobně jako dramatická výchova, je nám přiblížena i výchova hudební, včetně všech jejích složek. Poslední kapitola se zabývá praktickým propojením těchto dvou uměleckých předmětů. Nabízí možné hry a cvičení, vhodné zejména pro druhý stupeň, popisuje již konkrétní aktivity. Téma otevírá novou cestu pro výuku hudební výchovy.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with two basic disciplines, namely drama and music education and their interconnection during teaching at the second level of elementary schools. The aim of the work is to point out other possible methods and the beneficial influence of the use of drama education during primary school education, not only in relation to the child, but also as a possible effective form of music education for teachers. Music and theater inherently belong to each other, so the symbiosis of both subjects, musical and dramatic education, works so much. The bachelor thesis generally introduces readers to dramatic education, it´s methods and techniques, and then formulates it´s goals. Like dramatic education, we are also brought closer to musical education, including all of its components. The last chapter deals with the practical interconnection of these two art objects. It offers possible games and exercises, especially suitable for the second stage, describing specific activities. The theme opens a new way for teaching music.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakakarska prace - Placrova Eva 2017.pdfPlný text práce1,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Placrova_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce747,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Placrova_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce492,3 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Placrova_prubeh_obhajoby.jpgPrůběh obhajoby práce304,2 kBJPEGZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/26944

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.