Název: | Srovnání českého a portugalského předškolního vzdělávání v kontextu konkrétních mateřských škol |
Další názvy: | Comparison of Czech and Portuguese pre-school education in the context of specific nursery schools |
Autoři: | Marianová, Tereza |
Vedoucí práce/školitel: | Podpera Milan, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/26983 |
Klíčová slova: | předškolní vzdělávání;mateřská škola;srovnávací pedagogika;systém předškolního vzdělávání v portugalsku;mezinárodní komparace;kurikulum;organizace předškolního vzdělávání |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preschool education;nursery school;comparison;preschool system in portugal;international comparison;curriculum;organization of preschool education;kindergarten |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním českého a portugalského předškolního vzdělávání v kontextu konkrétních mateřských škol. Jejím hlavním cílem je srovnání konkrétní mateřské školy v České Republice, s konkrétní mateřskou školou v Portugalsku. Srovnání se zaměřuje především na organizaci předškolního vzdělávání, pedagogické postupy a na zázemí a vybavení těchto škol. V první části práce vymezuji předškolní vzdělávání obou zemí,za účelem uceleného náhledu do obou systémů vzdělávání. Zde také analyzuji kurikulární dokumenty obou zemí a srovnávám vybrané aspekty předškolního vzdělávání. Druhá část práce popisuje a srovnává dvě vybrané mateřské školy a obsahuje také popis dalších dvou portugalských mateřských škol, s cílem představit další typy předškolních zařízení v Portugalsku. Součástí práce je také fotodokumentace těchto vybraných škol. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis deals with comparison of Czech and Portuguese preschool education in the context of specific nursery schools. The main aim is to compare a concrete nursery school in the Czech Republic with a concrete nursery school in Portugal. The comparison is focused mainly on organization of preschool education, pedagogical procedures, environment and equipment of these educational facilities. To give a comprehensive view of both systems of preschool education I define both systems and analyze their curriculum documents in the first part of the thesis and I also compare some significant aspects of preschool education in both countries. The second part describes and compares two specific nursery schools and presents other two portuguese nursery schools with the aim to show other types of preschool facilities in Portugal. A part of this work is also their photographic documentation. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Tereza Marianova Bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 5,81 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Marianova VP069.pdf | Posudek vedoucího práce | 144,08 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Markova OP026.pdf | Posudek oponenta práce | 155,43 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Marianova O068.pdf | Průběh obhajoby práce | 27,75 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/26983
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.