Title: Předvolební kampaň a sociální média - srovnání České republiky a Slovenské republiky po roce 2013 - případová studie Facebooku
Other Titles: Pre-election campaign and social media - comparison of Czech Republic and Slovak Republic after 2013 - case study of Facebook
Authors: Hlaváček, Matěj
Advisor: Rosůlek Přemysl, Doc. PhDr. Ph.D.
Referee: Baštář Leichtová Magdaléna, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27185
Keywords: negativní kampaň;negativita;politická kampaň;facebook;sociální média
Keywords in different language: negative campaigning;negativity;political campainging;facebook;social media
Abstract: Tématem této bakalářské práce je negativní kampaň během druhého kola prezidentské volby v České republice a Slovenské republice po roce 2013. Cílem práce je porovnání negativní kampaně v obou zkoumaných zemích. Struktura textu je rozdělena na teoreticko-metodologickou část a praktickou část. V teoreticko-metodologické části jsou definice, hlavní koncepty a typologie negativní kampaně a politického marketingu obecně. Na konci této části se nachází kapitola, věnující se metodologii. Hlavní částí práce je praktická část. Nachází se v ní analýza politické kampaně během druhého kola prezidentské volby v České republice v roce 2013 a Slovenské republice v roce 2014. Práce se zaměřuje na dva postupující kandidáty z prvního kola. Předmětem analýzy jsou facebookové statusy zkoumaných kandidátů. Práce také zahrnuje typologii odborníků na negativní kampaň.
Abstract in different language: The dominant of this thesis is negative campaigning during second vote of presidential election in Czech Republic and Slovak Republic after 2013. The aim of this work is compare negative campaign in both countries. The structure is divided in two main parts theoretico-methodological part and practical part. In theoretico-methodological part there are definitions, main concepts and typology of negative campaigning and political marketing at all. At the end of this part there is a methodology, which I used for my fork. The main part of this thesis is practical work. There is a analyze of political campaign during second round in presidential election in Czech Republic in 2013 and Slovak Republic in 2014. The focus is on two candidates from these periods from both countries. The subject of analyze are Facebook posts of all these candidates and their comparison. There is also analyzing of Likes, comments and sharing these posts. The work includes typology of main experts in negative campaigning.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hlavacek Bakalarska prace.pdfPlný text práce1,15 MBAdobe PDFView/Open
Hlavacek_opo_polbc.pdfPosudek oponenta práce1,93 MBAdobe PDFView/Open
Hlavacek-bp-pol.pdfPosudek vedoucího práce1,93 MBAdobe PDFView/Open
Hlavacek.pdfPrůběh obhajoby práce258,91 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/27185

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.