Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorGoubej Martin, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorBlohmann, Tomáš
dc.date.accepted2017-6-22
dc.date.accessioned2018-01-15T15:02:42Z-
dc.date.available2016-11-1
dc.date.available2018-01-15T15:02:42Z-
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-5-19
dc.identifier72180
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/27248
dc.description.abstractTato práce se zabývá řízením stejnosměrných elektronicky komutovaných pohonů. Na počátku práce jsou vysvětleny základní vlastnosti konstrukce BLDC motorů a možnosti snímání polohy rotoru. V práci je dále odvozen matematický model BLDC motoru, kterého je dále využíváno k sestavení simulačního modelu v programu Matlab Simulink. Dále práce obsahuje seznámení s možnostmi regulace proudu, otáček a polohy BLDC motorů. Regulátory těchto veličin jsou následně navrženy a simulačně otestovány v zapojení do kaskádní regulace. Na závěr je simulační model přenesen do reálného prostředí, kde je navržen a otestován algoritmus pro řízení proudu PI regulátorem na reálném BLDC stroji.cs
dc.format60 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectbldc motorcs
dc.subjectbezkartáčový motorcs
dc.subjectkonstrukcecs
dc.subjectsnímače polohycs
dc.subjectmatematický modelcs
dc.subjectsimulacecs
dc.subjectšestikroková komutacecs
dc.subjectřízení prouducs
dc.subjectřízení otáčekcs
dc.subjectřízení polohycs
dc.subjectkaskádní řízenícs
dc.titleŘízení stejnosměrných elektronicky komutovaných pohonůcs
dc.title.alternativeControl of electronically commutated DC drivesen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.description.departmentKatedra kybernetikycs
dc.thesis.degree-programAplikované vědy a informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with controling of BLDC motors. At the beginning of the thesis, the basic features of the BLDC motor design and rotor positioning are explained. The mathematical model of the BLDC motor is also used in the thesis. The model is also used to build a simulation model of the motor in the Matlab - Simulink program. In addition, the possibilities of regulation current, speed and position of BLDC motors are presented. Hence the controllers of these variables are designed and simulated in the cascade control. At the end of the thesis, the results of simulation model and a real BLDC motor controller are tested and compared. The algorithm of current control is controlled through PI controller.en
dc.subject.translatedbldc motoren
dc.subject.translatedbrushless motoren
dc.subject.translateddesignen
dc.subject.translatedposition sensorsen
dc.subject.translatedmathematical modelen
dc.subject.translatedsimulationen
dc.subject.translatedsix-step commutationen
dc.subject.translatedcurrent controlen
dc.subject.translatedspeed controlen
dc.subject.translatedposition controlen
dc.subject.translatedcascade controlen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKY)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska_prace_Tomas_Blohmann_2017.pdfPlný text práce3,14 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
blohmann-v.pdfPosudek vedoucího práce326,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
blohmann-p.pdfPrůběh obhajoby práce178,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/27248

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.