Název: La philosophie de Sartre et Camus dans l'enseignement du FLE
Další názvy: The Philosophy of Sartre and Camus in teaching French as a foreign language
Autoři: Brožíková, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Kratochvílová Lucie, Mgr. Ph.D.
Oponent: Divišová Lucie, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28030
Klíčová slova: didaktická metoda;f.l.e.;existenciální filozofie;výklad;filozofická terminologie;interpretace;překlad;diskuze;písemný projev;inscenace;gramatika
Klíčová slova v dalším jazyce: didactics method;f.l.e.;existencial philosophy;lecture;terminology;interpretation;translation;discussion;writing;drama;grammar
Abstrakt: V této diplomové práci jsme se pokusili představit metody vhodné k začlenění existenciální filozofie ve třídě F.L.E. (Francouzština jako cizí jazyk),která je důležitou součástí francouzské kultury vyučované v hodinách F.L.E. Tato práce je určena pro specifické publikum, tedy učitele francouzského jazyka, kteří mají zájem začlenit do jejich hodin existenciální filozofii Jeana-Paula Sartra a Alberta Camuse nebo pro studenty připravující se na dráhu učitele francouzštiny. Didaktické metody jsou představeny s jejich pedagogickými cíli a výhodami či nevýhodami, které jejich začlenění do výuky přináší a také s návrhem jejich realizování. Prezentované metody jsou následující: výklad, filozofická terminologie, interpretace textu, překlad, debata ve třídě, psaný projev, inscenace části divadelní hry a gramatická cvičení. Cílem práce je ukázat, že během učení se základních principů existenciální filozofie je rovněž možné výrazně zlepšit či zdokonalit jazykové dovednosti z různých hledisek. Představené metody přispívají k dobré obeznámenosti s francouzskou kulturou a jsou obohacující rovněž z hlediska lingvistických znalostí francouzského jazyka.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis aims to analyze the main methods suitable for integrating the existential philosophy in the class of F.L.E. (French as a foreign language) as an important part of the French culture taught in the courses of F.L.E. This work is destined for the specific public consisting of teachers of French language who are interested in integrating the existentialist philosophy of Jean-Paul Sartre and Albert Camus and of students preparing to become teachers. The suitable methods are presented with their pedagogical goals, benefits and disadvantages and with some proposals of their realization in the class as well. Here's the list of the methods: lecture of professor, philosophical terminology, interpretation of the text, translation, discussion in the class, writing, realization of the drama and grammar exercises. We try to demonstrate that while adopting the bases of the existentialist philosophy it is possible to ameliorate and to perfect the language skills from various points of view. Therefore, these methods contribute at the same to the cultural knowledge and to the French linguistic skills.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Brozikova Kristyna.pdfPlný text práce446,56 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Brozikova vedouci.pdfPosudek vedoucího práce579,56 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Brozikova oponent.pdfPosudek oponenta práce1,09 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Brozikova obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce505,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28030

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.