Název: | Možnosti terénní výuky geografie v Evropsky významné lokalitě (příkladová studie v povodí Kateřinského potoka v Českém lese) |
Další názvy: | Possibilities of practical teaching of geography in Special area of conservation (Kateřinský brook case study) |
Autoři: | Cihelková, Monika |
Vedoucí práce/školitel: | Stacke Václav, RNDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28296 |
Klíčová slova: | terénní výuka;evropsky významná lokalita;experiment;pre-test;post-test;efektivita terénní výuky;didaktická transformace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | fieldwork;special area of conservation;experiment;pre-test;post-test;effectivity of fieldwork;didactic transformation |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřená na ověření naplánované terénní výuky a pracovních listů v povodí Kateřinského potoka se základní školou a gymnáziem, která navazuje za teoretické základy a ověření se studenty ZČU v bakalářské práci. Realizaci předcházelo zpětné vytipování a analýza stanovišť. Stěžejní částí práce bylo porovnat efektivitu terénní výuky s výukou běžnými metodami ve školním prostředí na obou typech školy. Hypotéza byla ověřena metodou pedagogického výzkumu - experimentem, prostřednictvím pretestu a posttestu. Po ověření výuky v terénu byla vytvořena metodická příručka k pracovním listům pro učitele. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis is focused on the verification of the planned fieldwork and worksheets in the Kateřinský creek catchment with elementary school and grammar school students. This thesis stands on the theoretical foundations established in the author's bachelor thesis. These foundations were verified with the students of UWB. The implementation was preceded by reverse selection and analysis of stations. The core part of the work was to compare the effectiveness of the fieldwork and traditional methods on both types of schools. The hypothesis was verified by the means of pedagogical research experiment through pre-test and post-test. After verification of the fieldwork, a methodological guide of worksheets for teachers was created. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Cihelkova Monika - Diplomova prace.pdf | Plný text práce | 15,4 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Cihelkova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 267,46 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Cihelkova O.pdf | Posudek oponenta práce | 916,44 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Cihelkova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 646,16 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28296
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.