Title: Možnosti terénní výuky geografie v Evropsky významné lokalitě (příkladová studie v povodí Kateřinského potoka v Českém lese)
Other Titles: Possibilities of practical teaching of geography in Special area of conservation (Kateřinský brook case study)
Authors: Cihelková, Monika
Advisor: Stacke Václav, RNDr. Ph.D.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28296
Keywords: terénní výuka;evropsky významná lokalita;experiment;pre-test;post-test;efektivita terénní výuky;didaktická transformace
Keywords in different language: fieldwork;special area of conservation;experiment;pre-test;post-test;effectivity of fieldwork;didactic transformation
Abstract: Diplomová práce je zaměřená na ověření naplánované terénní výuky a pracovních listů v povodí Kateřinského potoka se základní školou a gymnáziem, která navazuje za teoretické základy a ověření se studenty ZČU v bakalářské práci. Realizaci předcházelo zpětné vytipování a analýza stanovišť. Stěžejní částí práce bylo porovnat efektivitu terénní výuky s výukou běžnými metodami ve školním prostředí na obou typech školy. Hypotéza byla ověřena metodou pedagogického výzkumu - experimentem, prostřednictvím pretestu a posttestu. Po ověření výuky v terénu byla vytvořena metodická příručka k pracovním listům pro učitele.
Abstract in different language: This diploma thesis is focused on the verification of the planned fieldwork and worksheets in the Kateřinský creek catchment with elementary school and grammar school students. This thesis stands on the theoretical foundations established in the author's bachelor thesis. These foundations were verified with the students of UWB. The implementation was preceded by reverse selection and analysis of stations. The core part of the work was to compare the effectiveness of the fieldwork and traditional methods on both types of schools. The hypothesis was verified by the means of pedagogical research experiment through pre-test and post-test. After verification of the fieldwork, a methodological guide of worksheets for teachers was created.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (CBG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cihelkova Monika - Diplomova prace.pdfPlný text práce15,4 MBAdobe PDFView/Open
Cihelkova P.pdfPrůběh obhajoby práce267,46 kBAdobe PDFView/Open
Cihelkova O.pdfPosudek oponenta práce916,44 kBAdobe PDFView/Open
Cihelkova V.pdfPosudek vedoucího práce646,16 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28296

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.