Název: Řešení multiplatformního počítačového prostředí školy s Linux operačními systémy
Další názvy: Solution to a multiplatform school computing environment using Linux operating systems
Autoři: Korel, Tomáš
Vedoucí práce/školitel: Toman Jiří, Dr. Ing.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28401
Klíčová slova: linux;sultiplatformní prostředí;server;zentyal;ict gramotnost;digitální gramotnost;mobilní zařízení ve výuce
Klíčová slova v dalším jazyce: linux;multiplatform environment;server;zentyal;ict literacy;digital literacy;mobile devices in an educational process
Abstrakt: Práce se zabývá problematikou zapojení operačního systému Linux do školní infrastruktury z pohledu technického i didaktického. Představuje multiplatformní řešení realizované na Základní škole a mateřské škole Oloví. Zároveň toto řešení analyzuje a hledá možnosti k jeho zlepšení. Součástí práce je podrobný návod na instalaci a správu linuxového serveru i pracovních stanic, který mohou použít další školy podobného typu pro zlepšení svého ICT prostředí. Práce dále analyzuje přístup RVP a ŠVP ZŠ Oloví k rozvoji ICT a digitální gramotnosti žáků a formou metodických a pracovních listů představuje způsob realizace některých výstupů v multiplatformním prostředí školy. Analyzován je přínos mobilních zařízení a multiplatformního ICT prostředí na rozvoj kompetencí žáků. Tento vliv je v obou případech hodnocen jako pozitivní.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis introduces and evaluates a solution to a multiplatform computing environment of the elementary school in Oloví which is based on Zentyal Linux server and a coexistence of Windows and Linux operating systems on workstations. An example of a working infrastructure is offered for consideration and includes an in-depth guide to implement Linux server and workstation services to the environment of a contemporary Czech middle-sized elementary school. Weak spots of our school's environment are found and a solution to them is offered including hardware, software and personal aspects. The approach of Czech educational curriculum and standards to improving pupils' ICT (digital) literacy is evaluated. Examples of lessons using Linux, mobile devices and/or multiplatform environment are presented. The effect of implementing mobile devices into an educational process on our pupils' skills is taken into consideration including "Bring Your Own Device" solution. The effect found is stated as positive. Furthermore, the effect of the multiplatform environment itself is considered and is seen as mainly positive as well.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Korel.pdfPlný text práce3,34 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Korel_Tomas_DP_scan.pdfPosudek vedoucího práce205,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek DP - Bc.Tomas Korel (2017).pdfPosudek oponenta práce1,32 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Korel protokol411.pdfPrůběh obhajoby práce441,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28401

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.