Název: | Využití pilates u dětí předškolního věku |
Další názvy: | Use of pilates with preschool children |
Autoři: | Horáková, Monika |
Vedoucí práce/školitel: | Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Kalistová Petra, Mgr. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28760 |
Klíčová slova: | centrum;dýchání;pilatesova metoda;pružnost;plynulost;přesnost;kontrola;správné držení těla;předškolní věk;provedení. |
Klíčová slova v dalším jazyce: | center;respiration;pilates method;flexibility;fluency;precision;control;correct boddy posture;pre-school age;embodiments. |
Abstrakt: | Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit soubor sestav zásobník cviků pro děti předškolního věku, který bude vhodný pro mé kolegy, pedagogy Mateřských škol, možná i pro učitele 1.stupně základních škol, nebo vedoucí sportovních kroužků, ve kterých je potřeba s dětmi nejen trénovat specifické dovednosti týkající se konkrétního sportu, ale je nutné dbát i na protažení a posílení celého těla. Metoda Pilates by v tomto mohla významně pomoci. Teoretická část připomíná charakteristické znaky a principy metody Pilates. Zmiňuje něco málo o psychomotorickém vývoji dítěte v období od tří do šesti let, popisuje vhodné pohybové činnosti a aktivity tohoto věku a poukazuje na význam pohybu pro "předškoláky". V praktické části jsou obsaženy soubory cviků, které na sebe navazují a vytvářejí tak jakési sestavy, které jsou doplněné písněmi, říkadly a motivačními příběhy. Ke každému jednotlivému cviku jsou pořízené většinou dvě fotografie, které zachycují výchozí polohu a polohu, ke které směřujeme. Je zde podrobně popsané provedení a také účinek jednotlivých cviků. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of my thesis was to create a set of exercises for preschoolers that will be suitable for my colleagues, kindergarten teachers, maybe even for the primary school teachers, or instructors in sports clubs, in which children need not only to train specific skills related to a particular sport, but also to pay attention to stretching and strengthening the body. Pilates could be a significant help. The theoretical part shows the characteristics and principles of the Pilates method. This part is also about the psychomotor development of a child between the age of three and seven, and describes suitable physical activities for this age and highlights the importance of movement for preschoolers. The practical part contains set of Pilates exercises completed with songs, rhymes, and motivational stories. For each individual exercise I usually took two photos where I captured the starting position and the end position. There is also a detailed description and effect of each exercise. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BAKALARSKA PRACE Monika Horakova (5).pdf | Plný text práce | 4,15 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Horakova M. - VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 166,18 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Horakova M. - OP.pdf | Posudek oponenta práce | 138,82 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Horakova M..pdf | Průběh obhajoby práce | 61,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28760
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.