Název: | Měření elektromagnetického rušení šířeného zářením na drážních vozidlech elektrické trakce |
Další názvy: | Measurement of electromagnetic radiation disturbances of electric traction vehicles |
Autoři: | Kalaj, Patrik |
Vedoucí práce/školitel: | Škubal Jaroslav, Ing. Ph.D. |
Oponent: | Kroneisl Michal, Ing. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28811 |
Klíčová slova: | elektromagnetická kompatibilita;elektromagnetické rušení;drážní vozidlo elektrické trakce;měření elektromagnetického záření;norma čsn en 50121;vysokofrekvenční rušení;měřicí antény;měřící místo;měřící přijímač |
Klíčová slova v dalším jazyce: | elektromagnetic compatibility;elektromagnetic disturbance;electric traction railway vehicle;electromagnetic radiation measurement;standard csn en 50121;high frequency disturbance;measuring antennas;measuring siteúpoint;measuring receiver |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá problematikou elektromagnetické kompatibility. Hlavní důraz je kladen na elektromagnetické rušení, které je šířené zářením. Nedílnou součástí práce je rozbor celé problematiky vlivu rušení na ostatní systémy - jak technické, tak i biologické. Dále je práce zaměřena na měření elektromagnetického rušení prostřednictvím záření na konkrétním trakčním vozidle. V práci je rozebrán postup měření, který vychází z normy ČSN EN50121. Měření bylo provedeno na lokomotivě ŠKODA 109E. Další část práce se zaměřuje na zdroje rušení na drážním vozidle a na to, jak lze toto rušení eliminovat |
Abstrakt v dalším jazyce: | The Diploma thesis deals with the issue of electromagnetic compatibility. The main emphasis is placed on electromagnetic disturbance that is transmitted by radiation. An integral part of the thesis is the analysis of the problems and the influence of disturbance on other systems, both a technical and biological in their complexity. Furthermore, the work is focused on the measurement of electromagnetic disturbance by radiation on a specific traction vehicle. The measurement procedure is based on the CSN EN 50121 standard. The measurements were made on the ŠKODA 109E locomotive. The next part of the thesis focuses on sources of disturbance on railway vehicles and their elimination. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAE) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Kalaj.pdf | Plný text práce | 4,27 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
070774_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 319,53 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
070774_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 319,72 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
070774_hodnoceni.pdf | Průběh obhajoby práce | 191,83 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28811
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.