Název: Plzeňské školní budovy - historie, architektonický vývoj a proměny
Další názvy: Pilsen School Buildings - History, Architectural Development and Changes
Autoři: Setvín, Petr
Vedoucí práce/školitel: Morávková Naděžda, Doc. PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/31578
Klíčová slova: česká škola;školní budova;základní školství;školní budovy plzeň;pamětník;pamětnická výpověď;školní projekt;didaktická aplikace
Klíčová slova v dalším jazyce: czech school;school building;elementary school;school building pilsen;witness;memorial testimony;school project;didactic application
Abstrakt: Práce pojednává o stavebním vývoji obecných a měšťanských školních budov v katastru města Plzně na pozadí kulturně historických událostí během 19. a 20. století. Zároveň mapuje jednotlivé stavby na území Západočeské metropole z architektonického hlediska. Je zaměřená na stavební vývoj a proměny školních staveb v čase. Cílem diplomové práce je představit stavebně historický vývoj budov určený ke vzdělávání v prostředí Plzně a poukázat na proměny užívání v čase, či proměnu využívání jednotlivých částí uvnitř školy. Práce sestává z pěti kapitol, které mimo jiné představují katalog jednotlivých škol, jež podpoří i pamětnické výpovědi určené k motivaci žáků pro vypracování samostatného výzkumného projektu.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with the development of municipal and burgher school buildings in the cadastral area of the city of Pilsen on the background of cultural and historical events during the 19th and 20th centuries. At the same time, it maps the individual buildings in the West Bohemian metropolis from an architectural point of view. It is focused on building development and transformation of school buildings in time. The aim of this diploma thesis is to introduce the building-historical development of buildings intended for education in the Pilsen environment and to point out the changes in the use in time or the transformation of use of the individual parts within the school. The thesis consists of five chapters, which, among other things, represent a catalog of individual schools that will also support memorial testimonies designed to motivate pupils to develop a separate research project.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Setvin.pdfPlný text práce9,76 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Setvin V.pdfPosudek vedoucího práce474,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Setvin O.pdfPosudek oponenta práce752,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Setvin P.pdfPrůběh obhajoby práce206,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31578

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.