Title: | Plzeňské školní budovy - historie, architektonický vývoj a proměny |
Other Titles: | Pilsen School Buildings - History, Architectural Development and Changes |
Authors: | Setvín, Petr |
Advisor: | Morávková Naděžda, Doc. PaedDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/31578 |
Keywords: | česká škola;školní budova;základní školství;školní budovy plzeň;pamětník;pamětnická výpověď;školní projekt;didaktická aplikace |
Keywords in different language: | czech school;school building;elementary school;school building pilsen;witness;memorial testimony;school project;didactic application |
Abstract: | Práce pojednává o stavebním vývoji obecných a měšťanských školních budov v katastru města Plzně na pozadí kulturně historických událostí během 19. a 20. století. Zároveň mapuje jednotlivé stavby na území Západočeské metropole z architektonického hlediska. Je zaměřená na stavební vývoj a proměny školních staveb v čase. Cílem diplomové práce je představit stavebně historický vývoj budov určený ke vzdělávání v prostředí Plzně a poukázat na proměny užívání v čase, či proměnu využívání jednotlivých částí uvnitř školy. Práce sestává z pěti kapitol, které mimo jiné představují katalog jednotlivých škol, jež podpoří i pamětnické výpovědi určené k motivaci žáků pro vypracování samostatného výzkumného projektu. |
Abstract in different language: | The thesis deals with the development of municipal and burgher school buildings in the cadastral area of the city of Pilsen on the background of cultural and historical events during the 19th and 20th centuries. At the same time, it maps the individual buildings in the West Bohemian metropolis from an architectural point of view. It is focused on building development and transformation of school buildings in time. The aim of this diploma thesis is to introduce the building-historical development of buildings intended for education in the Pilsen environment and to point out the changes in the use in time or the transformation of use of the individual parts within the school. The thesis consists of five chapters, which, among other things, represent a catalog of individual schools that will also support memorial testimonies designed to motivate pupils to develop a separate research project. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KHI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Setvin.pdf | Plný text práce | 9,76 MB | Adobe PDF | View/Open |
Setvin V.pdf | Posudek vedoucího práce | 474,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Setvin O.pdf | Posudek oponenta práce | 752,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Setvin P.pdf | Průběh obhajoby práce | 206,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/31578
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.