Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorPunčochář Ivo, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorMatoušek, Jakub
dc.contributor.refereeKrál Ladislav, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2018-6-20
dc.date.accessioned2019-03-15T10:15:00Z-
dc.date.available2017-11-1
dc.date.available2019-03-15T10:15:00Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-5-18
dc.identifier76088
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/31884
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá hledáním optimálního řízení pro RC model auta užitím dynamického programování. Nejprve je představen zjednodušený spojitý kinematický model, následně je diskutována problematika diskretizace nelineárního modelu a vhodnost různých diskretizačních metod. V následující části práce jsou formulovány základy dynamického programování pro řešení dynamických funkcionálních úloh na konečném a nekonečném časovém horizontu, které jsou poté aplikovány na jednoduchý příklad. Poté jsou popsány důvody a možnosti kvantizace stavového prostoru. Nakonec jsou provedeny experimenty hledající optimální řízení v prostředí s překážkami. Součástí práce je také grafické uživatelské rozhraní, navržené v Matlabu, pro vizualizaci pohybu auta v diskrétním a spojitém prostoru.cs
dc.format42 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectdynamické programovánícs
dc.subjectoptimální řízenícs
dc.subjectrc model autacs
dc.titleNávrh optimálního řízení RC modelu auta pomocí dynamického programovánícs
dc.title.alternativeOptimal control design for an RC car model using dynamic programmingen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.description.departmentKatedra kybernetikycs
dc.thesis.degree-programAplikované vědy a informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with optimal control of RC car model using dynamic programming. At first, the simplified continuous kinematic model is introduced. Further, the issue of non-linear model discretization methods and their utility is discussed. Following part of the thesis focuses on formulation of dynamic programming for solving dynamical functional problems on finite and infinite time horizon, which are then applied in a simple example. After that, reasons and techniques of state space quantization are presented. Finally experiments for finding an optimal control in surrounding environment are presented. A graphical user interface designed in Matlab for visualization of a car movement in discrete and continuous space is briefly described.en
dc.subject.translateddynamic programmingen
dc.subject.translatedoptimal controlen
dc.subject.translatedrc car modelen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKY)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
matousek_bak.pdfPlný text práce2,6 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
matousek-v.pdfPosudek vedoucího práce730,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
matousek-o.pdfPosudek oponenta práce770,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
matousek-p.pdfPrůběh obhajoby práce341,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31884

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.