Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorStašková Naděžda, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorPomahačová, Julie
dc.date.accepted2018-6-12
dc.date.accessioned2019-03-15T10:15:48Z-
dc.date.available2017-6-16
dc.date.available2019-03-15T10:15:48Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-4-26
dc.identifier74224
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/32007
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o přenášení významu. Proto, aby bylo význam možné najít, je nutné pochopit pole sémantiky, která je definována jako věda o významu. Z tohoto důvodu začíná teoretická část práce se stručným úvodem ke studiu sémantiky. Práce se dále zaobírá se studií znaků, lexikálními vztahy a změnami ve významu, tak aby bylo pokryto celé pole sémantiky. Poslední podkapitola teoretické části se věnuje jednotlivým básnickým figurám a jejich příkladům. Kromě teoretické části této bakalářské práce je součástí i analýza současných anglických písní s cílem najít různé básnické prostředky a následně vyhodnotit četnost jejich užití. Výsledky analýzy nejsou překvapivé, nejčastěji objevenou řečnickou figurou je metafora, která v celkovém grafu s výsledky tvoří 38%. Figury vzniklé hromaděním slov, konkrétně epizeuxis a anafora, se také objevují často a v celkových výsledcích jsou na druhém a třetím místě. Na druhou stranu básnické prostředky, které nejsou téměř známé, se ve výsledcích téměř neobjevují, např. hysteron proteron.cs
dc.format43 s. (71 381 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectsémantikacs
dc.subjectvýznamcs
dc.subjectbásnické prostředkycs
dc.subjectsoučasné anglické písněcs
dc.subjectzměna významucs
dc.subjectpřenoscs
dc.subjectmetaforacs
dc.titlePřenášení významu v textech písní současné anglické hudbycs
dc.title.alternativeTransfer of meaning in the lyrics of songs of contemporary English musicen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis undergraduate thesis is focused on the transfer of meaning. In order to find the meaning, it is necessary to understand the semantics, which is defined as the study of meaning. The work starts with a brief introduction to the study of semantics; it is further concerned with the system of signs, sense relations and changes of meaning to properly cover the field of semantics. In addition, individual figures are discussed with an example to each. The main part of the thesis is an analysis of the contemporary English songs with purpose to find various figures of speech and subsequently to evaluate their frequency. The results of the analysis are not that surprising; the most common figure in the chosen songs is metaphor, which occupies 38% in the overall diagram. The figures of repetition, particularly epizeuxis and anaphora, also appear very often and are on the 2nd and 3rd place in the total chart, respectively. On the other hand, figures not commonly known did not appear in the analysis, e.g. hysteron-proteron.en
dc.subject.translatedsemanticsen
dc.subject.translatedmeaningen
dc.subject.translatedfigures of speechen
dc.subject.translatedcontemporary english songsen
dc.subject.translatedchanges of meaningen
dc.subject.translatedtransferen
dc.subject.translatedmetaphoren
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
thesis Pomahacova.pdfPlný text práce598,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pomahacova JP.pdfPosudek oponenta práce2,72 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pomahacova NS.pdfPosudek vedoucího práce890,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pomahacova obh.pdfPrůběh obhajoby práce1,5 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32007

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.