Název: | Genderová identita a stereotypy v raném dětství dítěte - mateřská škola |
Další názvy: | Gender identity and stereotypes in early childhood - kindergarten |
Autoři: | Kopová, Martina |
Vedoucí práce/školitel: | Hrešanová, Ema |
Oponent: | Pařízková, Alena |
Datum vydání: | 2012 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/3288 |
Klíčová slova: | gender;socializace;stereotypy;identita |
Klíčová slova v dalším jazyce: | gender;socialization;stereotypes;identity |
Abstrakt: | Bakalářská práce se věnuje genderu jako principu, který je sociálně konstruován kulturou. Cílem práce je zjistit, jak děti aktivně pracují se svým genderem během každodenních aktivit a jak samotný pojem gender chápou. Autorka se zaměřila i na vizuální stránku dítěte, jež vypovídá něco o genderové socializaci ze strany rodičů. Poslední oblast pozornosti je role pedagožek a jejich možná stimulace do genderových rolí dětí v mateřské škole. Během zúčastněného pozorování v mateřské škole byla nasbírána data, která byla zaznamenána do terénního deníku a následně analyzována. Součástí analýzy jsou i obrázky, které děti vytvořily. Ty vyjadřují, co pro dítě znamená ženský a mužský gender a jak je mezi sebou rozlišuje. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis attends to gender as a principle that is social construct of culture. The aim of this work is to find out how children are actively working with their gender during everyday activities and how they comprehend the concept of gender. Authoress focuses on visual aspect of the child which gives evidence about gender socialization by parents. The last area of attention is the role of educators and their possible stimulation to gender roles of children in kindergarten. During participant observation in the kindergarten was gathered data that was recorded in the research diary and subsequently analyzed. Parts of analyses are also pictures by children. They express what the child means female and male gender and how to distinguish between them. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Kopova_Martina_2012_BP.pdf | Plný text práce | 3,01 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kopova posudek_vedouci 2012.doc | Posudek vedoucího práce | 31 kB | Microsoft Word | Zobrazit/otevřít |
Kopova_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 104,73 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
kopova.PDF | Průběh obhajoby práce | 239,21 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/3288
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.