Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Byrtus Miroslav, Ing. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Halama, Pavel | |
dc.contributor.referee | Křepela Jan, Ing. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2018-6-25 | |
dc.date.accessioned | 2019-03-15T10:23:28Z | - |
dc.date.available | 2017-10-2 | |
dc.date.available | 2019-03-15T10:23:28Z | - |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-5-31 | |
dc.identifier | 74679 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/32926 | |
dc.description.abstract | Práce se věnuje problematice torzního kmitání pohonů kolejových vozidel. V úvodní části je uvedena základní rešerše koncepcí těchto pohonů. V teoretické části jsou odvozeny matematické modely torzního kmitání hřídelů jako 1D kontinuí použitím metody konečných prvků, včetně teoretického rozboru kontaktu kolo-kolejnice. Metodika výpočtového modelování a dynamické analýzy je aplikována na pohonnou jednotku vyvíjenou na ZČU ve spolupráci s firmou Wikov MGI a.s. Implementace vytvořené metodiky modelování je provedena v programovém prostředí MATLAB. | cs |
dc.format | 72 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=74679 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | torzní kmitání hřídelů | cs |
dc.subject | metoda konečných prvků | cs |
dc.subject | kontakt kolo-kolejnice | cs |
dc.subject | adhezní charakteristika | cs |
dc.title | Torzní kmitání vysokorychlostního pohonu kolejového vozidla | cs |
dc.type | bakalářská práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných věd | cs |
dc.thesis.degree-program | Počítačové modelování v technice | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | This bachelors thesis is concerned with an issue of mathematical modelling and computational analysis of torsional vibration of drive systems for railway applications. In the inductory part of the thesis, basic drive designs for railway aplications are mentioned.In the theoretical part, mathematical models of torsional vibration of shafts as 1D continuum are derived using finite element method, theory of wheel rail contact is also mentioned. The derived methods of computational modelling and dynamic analysis are applied to drive system which is being developed at the University of West Bohemia in cooperation with company Wikov MGI a.s. Implementation of derived methods of modelling is performed using MATLAB. | en |
dc.subject.translated | torsional vibration | en |
dc.subject.translated | finite element method | en |
dc.subject.translated | wheel rail contact | en |
dc.subject.translated | adhesion charakteristics | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KME) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_halamap.pdf | Plný text práce | 9,84 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Halama_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 74,8 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Halama_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 552,29 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Halama Pavel_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 227,62 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/32926
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.