Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorŽahour Jiří, Ing.
dc.contributor.authorMalena, Ondřej
dc.contributor.refereeKřivka Jindřich, Ing.
dc.date.accepted2018-6-26
dc.date.accessioned2019-03-15T10:24:20Z-
dc.date.available2017-10-10
dc.date.available2019-03-15T10:24:20Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-5-23
dc.identifier74960
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/33005
dc.description.abstractV této bakalářské práci jsou nejprve popsány způsoby řízení modelové železnice a je uveden rozbor metod sloužících k detekci obsazení kolejových úseků. Dále je věnována pozornost vývoji hardwaru řídicí jednotky kolejových úseků, sloužící jednak jako zesilovač DCC signálu a také jako detektor obsazení jednotlivých kolejových úseků. Detekce je uskutečněna na principu měření úbytku napětí na rezistoru. Poté je uveden popis firmwaru mikrokontroléru a objasněna komunikace s nadřazeným systémem po sběrnici CAN. Také je ověřena správná funkce navrženého zařízení. Závěrem jsou zhodnoceny klady a zápory vytvořeného zařízení.cs
dc.format41 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectmodelová železnicecs
dc.subjectdetekce obsazení kolejových úsekůcs
dc.subjectměření prouducs
dc.subjectzesilovačcs
dc.subjectdcccs
dc.subjectcancs
dc.titleŘídicí jednotka kolejových úseků pro modelovou železnicics
dc.title.alternativeRail segments control unit for the model railroaden
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta elektrotechnickács
dc.thesis.degree-programElektrotechnika a informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedIn this bachelor thesis the methods of model railway controlling are described and an analysis of the methods used for track occupancy detection is presented. In addition, attention is paid to the development of hardware of the rail segments control unit, serving both as a DCC signal amplifier and as a track occupancy detector. The detection is realized on principle of measuring the voltage drop across the resistor. Then, a microcontroller firmware description is stated and the communication with the parent system over CAN bus is explained. Also, the proper functionality of the proposed device is verified. Finally, the pros and cons of the created device are evaluated.en
dc.subject.translatedmodel railroaden
dc.subject.translatedblock occupancy detectionen
dc.subject.translatedcurrent sensingen
dc.subject.translatedamplifieren
dc.subject.translateddccen
dc.subject.translatedcanen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
zaverecna-prace_Malena.pdfPlný text práce6,62 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
074960_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce291,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
074960_oponent.pdfPosudek oponenta práce378,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
074960_hodnoceni.pdfPrůběh obhajoby práce157,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33005

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.