Title: | Cenově efektivní náhrada dieselové trakce na nezatrolejovaných regionálních železničních tratích itermodálními bateriovými vozidly |
Other Titles: | Cost effective replace of the diesel traction on regional not electrified railways by intermodal battery vehicles |
Authors: | Hofman, Jiří |
Citation: | 45. mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů, 10.-11.09.2019 Hotel Lions Plzeň: k příležitosti 70. výročí založení technického vysokého školství v Plzni: sborník příspěvků, p. 60-71. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/34960 |
ISBN: | 978-80-261-0884-9 |
Keywords: | intermodální osobní doprava;bateriový vlak;náhrada dieselové trakce;regionální železnice |
Keywords in different language: | intermodal personal transport;battery train;diesel traction replace;regional railways |
Abstract in different language: | A suitable way to the cost-effective replacement of diesel traction on non-electrified regional railways are battery vehicles with batteries located on replaceable separate low-height waggon, pushed in front of the passenger motor-car and designed as a powerful deformation zone. Thanks to the battery car´s protective function, the passenger car can be built in a cost-effective lightweight construction and the battery capacity can be reduced. At the same time, this car enables (E-)bicycles to be transported in considerable quantities, thus promoting regional road-rail intermodality and making the rail accessibility much better. At the final station, the battery car is replaced by battery car with charged battery. The battery -car can also acquire additional equipment (incl. driver´s cab and passenger cab), so it can gain other interesting features and further increase the cost-effectivity. When a cumulative comparison is made between the purchase price of vehicles including batteries- and energy-costs for 30 years , the price of both diesel- and battery-traction is comparable and intermodality is a bonus free of charge. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Konferenční příspěvky / Conference papers (KKS) 45. mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů 45. mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hofman.pdf | Plný text | 7,47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/34960
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
search
navigation
- DSpace at University of West Bohemia
- Publikace ZČU / UWB Publications
- Sborníky ZČU / UWB Proceedings
- Mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů
- 45. mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů