Title: | Konstrukce a řízení CNC zařízení a možnosti využití v oblasti školství |
Other Titles: | Construction and management of CNC equipment and possibilities of utilization in the field of education |
Authors: | Ešner, Pavel |
Advisor: | Krotký Jan, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Korytář Jindřich, Ing. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/37445 |
Keywords: | cnc-počítačem řízený stroj;řídící a modelovací software cnc;mechanika cnc;bezpečnost práce s cnc;výuka cnc |
Keywords in different language: | computer controlled machine;cnc control and modeling software;cnc mechanics;cnc security;cnc teaching |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá integrací témat CNC do výuky na základní škole. Dokument představuje mechanické komponenty, řídící a pomocný software a návrh dokumentu bezpečnosti práce. Cílem dokumentu je definovat komponenty CNC zařízení vhodného pro výuku na základních školách a vytvoření digitálního vzdělávacího zdroje s harmonogramem výuky CNC zařízení. |
Abstract in different language: | This diploma thesis deals with the integration of the CNC themes into the teaching at primary school. The document presents mechanical components, control and auxiliary software and the design of workplace safety documents. The aim of the document is to define the components of CNC equipment suitable for teaching in primary schools and to create a digital educational resource with a timetable for teaching CNC equipment. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomka_Esner.pdf | Plný text práce | 5,83 MB | Adobe PDF | View/Open |
Microsoft Word - Posudek Esner.pdf | Posudek oponenta práce | 32,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hodnoceni vedouciho DP_Esner.pdf | Posudek vedoucího práce | 134,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Esner protokol782.pdf | Průběh obhajoby práce | 325,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/37445
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.