Title: Řízení vztahů se zákazníkem a jeho význam pro posílení konkurenceschopnosti podniku
Other Titles: Customer relationship management and its importance for strengthening for the competitiveness of the company
Authors: Buiová, Denisa
Advisor: Pavlák Miroslav, Ing. Ph.D.
Referee: Skálová Petra, Ing. Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38056
Keywords: řízení vztahů se zákazníky;crm;zákazník;konkurence;hotel
Keywords in different language: customer relationship management;crm;customer;competitive;hotel
Abstract: Bakalářská práce se zaměřuje na téma řízení vztahů se zákazníky. Práce popisuje jak teoretické poznatky k problematice, tak i současný stav CRM v dané firmě. Řízení vztahů se zákazníky je velmi aktuálním tématem v oblasti podnikání. Proto je třeba se touto oblastí zabývat. Firmy, které chtějí udržet své dosavadní místo na trhu, si uvědomují, jak je důležité zajímat se o zákaznickou spokojenost a aktuální požadavky svých zákazníků. Praktická část a informace v ní obsažené byly získávány vlastním šetřením a prováděním analýz. Výstupem práce je především navržení nástrojů pro zlepšení dosavadního způsobu řízení vztahů se zákazníky ve firmě a tím i zlepšení konkurenceschopnosti podniku. Uskutečnění návrhů, které jsou v práci uvedeny, je převážně časově náročné než finančně náročné. Ve firmě budou v následujících měsících aplikovány některé z uvedených návrhů.
Abstract in different language: The bachelor thesis is focused on the customer relationship management. The thesis describes theoretical knowledge and the current state of CRM in the company. Customer relationship management is a very actual theme in business. We need to follow up about this theme. Companies that want to maintain their existing market position are aware of the importance of being interested in customer satisfaction and the current requirements of their customers. The practical part and the information contained in it were obtained by own investigation and analysis. The output of the thesis is primarily to design tools for improving the current way of customer relationship management in the company and thus to improve the company's competitiveness. The implementation of the proposals that are presented in the work is mostly time consuming rather than costly. Some of these suggestions will be applied to the company in the coming months.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Denisa Buiova FINAL.pdfPlný text práce4,13 MBAdobe PDFView/Open
BP_Buiova_VP.pdf.pdfPosudek vedoucího práce123,82 kBAdobe PDFView/Open
BP Buiova OP.pdfPosudek oponenta práce169,11 kBAdobe PDFView/Open
Buiova.pdfPrůběh obhajoby práce222,18 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/38056

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.