Název: Zavedení produktu na trh s důrazem na konkurenci
Další názvy: Product introduction to the market with emphasis on the competition
Autoři: Jahn, Adam
Vedoucí práce/školitel: Vacek Jiří, Doc. Ing. Ph.D.
Oponent: Sedláček Jakub, Ing. M.B.A.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38703
Klíčová slova: marketingový mix;obd;benchmarking;konkurence;pest analýza;porterova analýza;swot analýza
Klíčová slova v dalším jazyce: marketing mix;obd;benchmarking;competition;pest analysis;porter's analysis;swot analysis
Abstrakt: Předložená diplomová práce se věnuje problematice zavedení produktu na trh s důrazem na konkurenci. Projekt je realizován v podniku Openmatics, s. r. o. Hlavním cílem práce bylo navrhnout marketingový mix pro telematicko diagnostický produkt, který se nachází ve fázi vývoje. Pro dosažení hlavního cíle bylo nutné definovat jednotlivé dílčí úkoly, zejména pak srovnání konkurenčních produktů s ohledem na kvantitu obsažených funkcionalit a vytvoření situačních analýz vnějšího a vnitřního prostředí. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, jež jsou pro realizaci práce stěžejní, tj. inovace, konkurence, telematika, diagnostika OBD, marketingový mix a situačních analýz. Analytická část je soustředěna na představení podniku a nového produktu, srovnání konkurence pomocí benchmarkingu, definici strategie a navrhnutí marketingového mixu. V samém závěru je popsána autorova role v projektu a jeho doporučení pro zavedení produktu na trh. V diplomové práci bylo použito kvantitativního výzkumu. Celá studie představuje ucelený reálný projekt, který je použitelný při zavedení výrobku na trh ve fázi implementace.
Abstrakt v dalším jazyce: The submitted diploma thesis evaluates the introduction of a product into the market with an emphasis on competition. The project is realized through the company Openmatics, Ltd. The main objective of the project was to design a marketing blend for a telematicsdiagnostic product situated in a development phase. In order to achieve the main goal, it was crucial to define individual tasks, particularly when comparing competing products with regard to the quantity of functionalities contained, and the construction of situational analyzes of the external and internal environment. The theoretical part of the thesis defines basic concepts that are central for the realization of the work such as innovation, competition, telematics, OBD diagnostics, marketing mix and situational analyzes. The analytical segment focuses on introducing the company as well as the new product, comparing competition using benchmarking, and designing a strategy of a marketing mix. Finally, the author's role in the project is described as well as the recommendations for product introduction to the market. The use of quantitative research was applied in the diploma thesis, and the entire study is a comprehensive, realistic project that is applicable when launching a product in the implementation phase.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_Prace_Adam_Jahn.pdfPlný text práce3,17 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP-Jahn-VP.pdfPosudek vedoucího práce136,43 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP-Jahn-OP.pdfPosudek oponenta práce194,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP - Jahn prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce24,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/38703

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.