Title: Vzdělávací intervence v problematice epilepsie v mateřských školách prostřednictvím čteného příběhu
Other Titles: The educational intervention concerning theissue of epilepsy in the kindergarten by means of the story Fisherman's adventure
Authors: Tremlová, Kateřina
Advisor: Kohout Jiří, Doc. Mgr. Ph.D.
Referee: Buršíková Dana, Doc. Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39061
Keywords: epilepsie;dítě;intervence;mateřská škola
Keywords in different language: epilepsy;child;intervention;kindergarten
Abstract: V této bakalářské práci jsem se zabývala vzdělávací intervencí v problematice epilepsie v mateřských školách prostřednictvím čteného příběhu Dobrodružství na rybách. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám obecným tématem epilepsie, pojmy, diagnostikou, příčinami, léčbou a první pomocí. V závěru teoretické části se zabývám důležitosti předčítání příběhů nebo pohádek dětem předškolního věku. Praktická část se zabývá realizaci vzdělávací intervence v několika mateřských školách v Praze a v Plzeňském, Středočeském kraji. Popisuji zde proceduru sběru dat, charakteristiku souboru respondentů, metodologii a na základě výsledů ověřuji stanovené hypotézy. Závěr praktické části je věnován doporučení pro další vzdělávací intervence.
Abstract in different language: In this Bachelor thesis I dealt with the educational intervention concerning the issue of epilepsy in the kindergarten by means of the story Fisherman's adventure. This thesis is divided into two parts - the theoretical one and the practical one. In the first part I inquired into the general theme of epilepsy, its concept, diagnostics, cause, therapy and first aid. In the final chapter of the theoretical part I concerned myself with the importance of reading stories and fairy tales to the pre-school children. The practical part deals with the realization of the educational intervention in a couple of kindergartens in Prague, Pilsen Region and Central Bohemia. I describe the procedure of data gathering, characteristics of the group of respondents and methodology. Based on the results obtained, I verify the stated hypotheses. In the final chapter of this part, further educational interventions are suggested.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP K. Tremlova_2.pdfPlný text práce433,68 kBAdobe PDFView/Open
Tremlova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce951,06 kBAdobe PDFView/Open
Termlova_oponent.pdfPosudek oponenta práce165,81 kBAdobe PDFView/Open
Tremlova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce174,78 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39061

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.